NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: födelsedagslack

Kategori: Naglar

Idag ska ni ytterligare en gång få se Mayhem Mentality på mina naglar (tidigare inlägg här och här) men idag är det inte det lacket som är stjärnan. Istället är det det sista lacket från sambon som ska få visa upp sig. Det här lacket var helt klart det jag var mest skeptisk emot - det är nämligen ett krackelerande lack. Det är ju en trend som jag inte gillade ens när det var inne. Men ja, som sagt - alla lack ska få visa upp sig så det var ju bara att fundera ut vad jag skulle göra med det här.. Det första jag bestämde var att det skulle vara neon under - neon gör allt lite tuffare. Det andra var att detta inte skulle vara på alla naglarna utan att jag skulle göra lite olika på de olika naglarna.
 
Sephora - Black Crackled
 
Så, sagt och gjort, Mayhem Mentality på naglarna och sen satte jag igång.. Black Crackled använde jag på lill- och pekfingrarna, tummen blev ett annat effektlack från Sephora och på ring- och långfingrarna blev det watermarbles. Jag blev inte helt nöjd med mina marbles - färgerna blev lite utsmetade. Marblesen är gjorda med Mayhem Mentality (INTE världen bästa lack att marbla med, det torkar alldeles för snabbt....) och Liquid Leather från China Glaze. Färgerna flöt som sagt lite in i varandra och resultatet blev inte så skarpt och fint som jag ville utan neonen försvann lite tyvärr och färgen drar mer mot brunt nu. Men men. Tummen och effektlacket med droppeffekt blev mycket bättre än sist jag testade det. Och det krackelerande då? Ja, inte vet jag vad för sjuka som drabbat mig men jag diggade faktiskt det. Det blev en tuff och lite ruffig känsla tillsammans med de andra naglarna. Alla naglarna med det lacket hade nog inte blivit bra, men så här så gillade jag faktiskt det riktigt skarpt. Så vad säger vi, full poäng till sambon eller?
 
 
 
 
 
 
 
Självklart var jag, som vanligt, tvungen att testa hur det blev matt också. Tyvärr kom jag på den idén på kvällen och bilderna är därför brusiga och "ganska" dåliga i kvalitén men jag slänger upp dem i alla fall. Som vanligt använde jag Matte About You från Essie för att matta ner naglarna. Just den här gången vet jag inte riktigt vilket jag föredrar.. Jag gillade det i båda versionerna, vad säger ni?
 
 
 
Som vanligt på söndagarna är det hos Lela en ska hänga om en vill se en massa snygga nailarts - det är ju nail art sunday som vanligt. Den här veckan är det helt fritt tema så då är det extra spännande att se vad folk har hittat på så surfa dit du också! Här är det såklart Blå Måndag igen imorgon, som vanligt! Vi ses väl då! Tjipp!
 

Kommentarer

  • Susanna Maria J säger:

    Wow vad snyggt!!!

    2014-08-24 | 09:06:48
    Bloggadress: http://oslofru.com/
  • Ninni säger:

    Otroligt snyggt!!!

    2014-08-24 | 12:18:25
    Bloggadress: http://colourbyninni.blogspot.com
  • ɑ n n i k ɑ säger:

    Coola naglar :)

    2014-08-24 | 14:18:40
    Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
  • Lela säger:

    Jag har nog också drabbats av någon sorts sjuka isf för jag gillade också detta och jag avskyr cracklelack som pesten annars. Men här var det snyggt i kombination.

    Helt klart så var den blanka versionen bäst, i mitt tycke;)

    2014-08-24 | 19:57:19
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Åsa L säger:

    Coolt!

    2014-08-24 | 21:36:47
    Bloggadress: http://almostneverwithoutnailpolish.blogspot.se/
  • My Nail Polish Online säger:

    Vilken cool marbling! Jättefin manikyr!

    Svar: Tack så himla mycket! Vad glad jag blir!
    Tove

    2014-08-24 | 21:37:34
    Bloggadress: http://www.mynailpolishonline.com/
  • Zara TracesOfPolish säger:

    Läcker! Det är den snygga marbligen som gör att denna håller för mig. Krackeleringen får liksom inte fullt fokus vilket passar bra.

    Svar: Tack så mycket!Ja, det är nog marmoreringen och neonet som får det att funka för mig också faktiskt..
    Tove

    2014-08-25 | 16:29:27
    Bloggadress: http://www.tracesofpolish.com
  • Helena säger:

    Gillar den blanka versionen bäst och den där marblen är ju helt underbar.

    Svar: Kul att du gillar det, med tanke på att det är ditt födelsedagslack jag hade förstört annars.. ;)
    Tove

    2014-09-02 | 11:17:38
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här: