NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Ninja Polish - Ambrosia

Kategori: Naglar

I ett vackert litet paket från Annika kom ett väldigt speciellt lack; Ninja Polish - Ambrosia. Ninja Polish har ju slutat tillverkas tyvärr, det finns väldigt många fina lack från det märket som väldigt gärna hade fått bo hemma hos mig men nu har jag ett i alla fall! Som jag skrev i tisdags är jag inte normalt sett överdrivet förtjust i röda lack men det här slog an en ton hos mig direkt när jag öppnade paketet..
 

Jag visste från en swatchsticka att Ambrosia är skirt och jag ville inte slösa på lacket så jag la tre lager av det ovanpå Like Lolita som jag visat er tidigare. Eventuellt påverkar det färgen lite, lite men inte särskilt mycket. På sista bilden ser ni en nagel med bara Ambrosia där jag fick använda fem lager. Själv upplever jag inte att det blev så stor skillnad i färg men däremot i djupet, det är snäppet vackrare på egen hand.


Ambrosia har en tunn, kallt rosarös bas med rött/orange skimmer i. Jag vet inte riktigt om det är skimmer i två olika färger eller om det är så att skimret är lite duokromt men jag tror att det är det sistnämnda. Oavsett vilket så är det här lacket otroligt vackert. Det torkar ganska snabbt, men däremot lite halvmatt och behöver topplack för att komma helt till sin rätt - då glöder det på naglarna! Otroligt glad är jag, inte bara för ett Ninja Polish utan för det här lacket - även om mammas första kommentar när hon såg flaskan var "Det där kan jag aldrig se dig bära...." Vi får väl se hur det blir med den saken, det ska vi nog bli två om!

 

 
 
 
 
 
Fråga mig inte vad fasen jag har gjort med det här fingret... ingen aning.. =)

Vad säger ni - visst är det vackert? Och upplever ni att det är någon skillnad på när det ligger ovanpå Like Lolita eller på egen hand?

Här är hela paketet från Annika - Ambrosia, härligt te och en hel hög swatchstickor! Awesome!
 
 

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Men sååå vackert! :-)

    2014-09-04 | 09:00:38
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Nailtastic säger:

    Fantastiskt tjusigt! Så trist att Ninja Polish inte tillverkas längre.

    2014-09-04 | 13:31:55
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Helena säger:

    Det här var verkligen i min smak!

    2014-09-05 | 11:13:45
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Emma Hå - mode | vetenskap | studentliv säger:

    Som du säger, snäppet bättre på egen hand! Men satan för 5 lagar alltså...

    //Emma Hå

    2014-09-05 | 20:27:00
    Bloggadress: http://emmahas.se
  • Gelic' nail art säger:

    Det är en fin färg. Hade jag vetat att Ninja Polish skulle sluta tillverkas skulle jag ha köpt fler av dem.. Har ett gäng av deras olika Floam's och även det äkta guld-lacket..men ååååh va trist det är att det är slut med det.

    2014-09-06 | 18:41:02
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: