NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: Maybelline - Green Depth

Kategori: Naglar

I ett paket från Anna ramlade det in två stycken strukturlack som ni ska få se det första av idag - Green Depth från Maybelline. När jag först packade upp lacken förstod jag inte att det var ett strukturlack utan såg bara att det såg ut att vara duokromt i flaskan och tänkte att det var ett glitterlack. Och well, det var det ju, men det var ju så mycket mer.. =)
 
 
Ser otroligt vackert ut i flaskan. På naglarna är det väldigt mörkt, nästan svart, med glitter i strukturen. I vissa vinklar är det nästan rosarött  i det svarta och i andra är det väldigt tydligt grönt. Dum som jag var tog jag bort alla bilder där det är rosa/rött och har bara de gröna kvar - den enda lite rosaröda som är kvar är bilden på tummen där ni också kan se sprickan jag har fått. Numera är den nageln något kortare tyvärr.. =( I mina ögon är lacket lite väl mörkt, samma klagomål som jag har gällande IsaDoras Emerald Crush också. Det gröna försvinner nästan - det hade varit snyggare med en mörkt grön bas istället för en svart som jag uppfattar den här som - det här påminner en hel del om en grönglittrig, väl mogen avocado. När det glimrar till i solen är det dock riktigt snyggt i alla fall. På bilderna ser ni fyra lager Green Depth i ljuset av en ganska stark lampa för att få fram glittret.
 
 
 
 
 
 
 
Självklart var jag också tvungen att se hur det här lacket skulle se ut i blank, slät version så fram med Seche Viten. Jag tror jag fick använda tre eller fyra lager för att få det slätt och få fram en blank yta men det var det värt. Det här är nog det första strukturlacket som jag faktiskt gillar bättre slätt och blankt.
 
 
 
 
Vad säger ni - vilken version föredrar ni?
 
För mer grönt, som vanligt på onsdagar, surfar ni in hos Karin och kollar in Grön onsdag så klart!
 

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Det där gillar jag! Föredrar den blankare versionen, är en gammaldags typ som har lite svårt för matta lack... Påminner lite om Glitter Gals Green Sparkle fast en mörkare version.

    Svar: Jag tycker ju som sagt att det är lite väl mörkt, men det är ändå snyggt! Det du pratar om har jag inte sett så..
    Tove

    2014-08-27 | 08:07:59
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Coolt lack, tycker nog mer om det utan topplack. :-)

    Svar: Jag tycker ju att det är rätt schysst i båda varianterna faktiskt..
    Tove

    2014-08-27 | 18:27:01
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Blowfish säger:

    Jag tyckte också det var lite för mörkt, hade varit så mycket snyggare om det gröna fick komma fram mer. Med det sagt gillar jag det mera med topplack, något jag måste testa!

    Svar: Ja, jag hade också vela se mer grönt..
    Tove

    2014-08-27 | 19:28:28
    Bloggadress: http://www.makeupbyblowfish.blogspot.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Coolt! Mer sol på lacket och matt - då är det läckert! =) Kul att du var med!

    Svar: Ja, när solen glittrar idet är det riktigt snyggt!
    Tove

    2014-08-27 | 19:57:06
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Gelic' nail art säger:

    Jag gillar't, har ju ett isadora (antagligen det du jämförde med där uppe) som påminner om detta, men jag tror att jag gillar det bättre mer åt hösten/vintern, inte så jag plockar fram denna mitt i sommaren.

    Svar: Nej, det är ju inte riktigt ett sommarlack, men en skön, kallt krispig höstdag kan jag tänka mig att det här kommer att passa perfekt!
    Tove

    2014-08-27 | 22:09:29
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: