NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Dollish Polish - BAZINGA!

Kategori: Naglar

I paketet från Malin, det där jag fick Leprechaun's Gold, fanns också BAZINGA! med. Det är ett helt galet glitterlack! En tunt, tunt svagt gul bas som är fylld med glitter i olika varianter. Ska se om jag fått med alla:

 
stora svarta cirklar
vita rektanglar
neongult microglitter
neongula små hexagoner
röda rektanglar
röda små hexagoner
svarta strängglitter
vita små fyrkanter
 
 

Jag är inte så mycket för galna glitter egentligen men det här var roligt! Att lacket dessutom är inspirerat av en av de bästa TV-serierna, och en av de bästa figurerna, någonsin gör det hela ännu bättre. Sheldon! <3 Scenen där han leker i bollhavet och skriker just Bazinga! - den är ju bara fantastisk! Bazinga! är alltså det han säger när han lurar någon eller driver med någon. Eller när han tar med Amy till sjukhuset.. För er som inte sett serien bäddar jag in båda klippen här i inlägget, men ni måste verkligen se resten också!

 

Så till lacket då.. Som sagt är det ett galet, och roligt, glitterlack. Tyvärr är dock basen för tunn, glittret sjunker och glider av penseln så det är svårt att få med allt på naglarna. Första lackningen - på pekfingret - fick jag med tre svarta cirklar. Resten av gångerna jag doppade penseln fick jag inte med några alls, trots att jag hade flaskan upp och ner och skakade mellan varje nagel och jag dessutom försökte fiska. Däremot klumpar inte glittren ihop sig så mycket som de har en tendens att göra ibland så det är kanske antingen det ena eller det andra?

 

På bilderna ser ni BAZINGA! ovanpå Mayhem Mentality som jag visade er här. Det blev en bra kombo känner jag - ett vilt och galet neonlack och sedan ett vilt och galet glitter ovanpå det, kan det bli annat än kul? Fördelen med de här bilderna är att de faktiskt tydligare visar hur neonigt Mayhem Mentality är... =)

 

 
 
 
 
 
I och med detta inlägget har jag nu presenterat hela lackinnehållet i Malins paket, två dunderfina lack som helt klart förtjänar fina platser på nagellackshyllorna här hemma, så kommer också en paketbild.
 
 
Tyvärr gör inte bilden riktigt rättvisa åt paketet från Malin, det innehöll lite annat smått och gott också. Med betoning på just gott och inte så mycket på smått. Sånt gott försvinner - snabbt! =) Tack så mycket fina Malin för ditt paket! <3
 
Ja, just det, videoklippen ja.. Här kommer de!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Det är verkligen heeelt galet Bazinga-lacket! Jag köpte hela kollektionen och det är ju för att jag är ett stort TBBT-fan. Älskar bägge videoklippen!! :-)

    2014-08-19 | 13:39:25
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • ɑ n n i k ɑ säger:

    Häftiga naglar :)

    2014-08-19 | 19:57:02
    Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
  • alexandra säger:

    älskar serien, karaktärerna, uttrycken. underbart helt enkelt! och bollhavet, vad ska man säga, fantastiskt :P fint lack men synd att glittret är svårfångat.

    2014-08-20 | 21:33:16
    Bloggadress: http://iamalexandra.blogg.se

Kommentera inlägget här: