NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: tema antikt

Kategori: Naglar

"Men gud Lela!" Det var min första tanke när jag såg veckans tema. Antikt liksom, vad sjutton ska jag göra av det? "Ingenting" var andra tanken. Men fasen heller om jag ska backa undan för ett halvklurigt tema... Så, funderade ett antal varv och kom fortfarande inte på någonting. Pratade med sambon och han hade för en gångs skull inga förslag alls. Googlade lite och hittade inget roligt. Men så kom jag på - jag hade ju en period när jag verkligen ansträngde mig för att inte göra de "rätta" tolkningarna av Lelas teman, utan twista till det lite. Så det kanske jag kunde göra nu också? Sagt och gjort.. Vi kör bilderna först, så kan vi ju se om ni kommer på hur jag har tänkt.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hmm - hur fasen fick jag ihop det här nu då? Jodå - när något är antikt är det ju gammalt som gatan.. ;) Så, en gata målad med Runway från FNUG, ett lack jag faktiskt också fick i födelsedagspresent. Det här kom från Linnéa, precis som Dream från Zoya. Ett härligt grått krämlack som normalt sett torkar blankt, här är det pimpat med vit akrylfärg och Matte About You från Essie för att få asfaltskänslan. Jag hade först tänkt göra den här nailarten med Stone Cold från China Glaze men så kom jag på att jag ju fått Runway (som ju dessutom har ett rätt passande namn för det här också... ) och ändrade mig. Tyvärr missade jag det där med att ta bilder på det utan nailarten så..
 
 
 
 
 
Hade jag inte kommit på något hade nödlösningen varit att visa upp den här nailarten igen, men det är lite fusk att återanvända grejjer tycker jag.. (klicka på bilden om ni vill komma till hela det gamla inlägget..)
 
 
Vill ni se mer nailarts, troligen kanske lite mer på temat, så surfar ni så klart vidare till Lela och kollar in alla deltagarna i Nail Art Sunday där idag... Glöm bara inte bort att återkomma imorgon när det är Blå Måndag och ytterligare ett födelsedagslack ska få visa upp sig! Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Honmednaglarna säger:

    Haha, bästa tolkningen! ^^ Mitt bidrag är också lite långsökt idag, men håller sig ändå lite på temat tror jag ^^

    Svar: Haha.. Tja, som sagt - det där med att följa temat bokstavligen är inte alltid min grej.. =)
    Tove

    2014-08-17 | 12:49:05
    Bloggadress: http://honmednaglarna.blogg.se
  • Helena / Lacky Corner säger:

    Åh!! En helt underbar tolkning :) Härligt gjort och du fick mig att skratta gott.

    Svar: Härligt - det bjuder vi på!
    Tove

    2014-08-17 | 13:09:16
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Hahah älskar din tolkning på temat, det blev ju snyggt! :-)

    Svar: Haha, tack så mycket! =)
    Tove

    2014-08-17 | 13:37:52
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Jennifer säger:

    Underbar tolkning!!

    Svar: :) tack!
    Tove

    2014-08-17 | 18:53:00
  • Zara TracesOfPolish säger:

    Haha! Den var smart, kom inte på den innan du skrev "lösningen" :). Snyggt blev det också!

    Svar: Haga, nej den var inte helt given direkt.. :) kul att den verkar ha gått hem!
    Tove

    2014-08-17 | 20:35:42
    Bloggadress: http://www.tracesofpolish.com
  • Lackert säger:

    Coolt

    Svar: Tack!
    Tove

    2014-08-17 | 23:20:43
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Lela säger:

    Älskar dina twistade tolkningar även om de ibland tullar lite mer än lovligt på ramarna;)

    Svar: Fast det här var väl inte sååååå farligt.. Dålig ordvits bara.. :)
    Tove

    2014-08-19 | 20:33:29
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: