NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: Lilypad Pacquer - Splash!

Kategori: Naglar

Skimmerskuggan är ju tillbaka från sin semesterpaus och det är äntligen holofredag igen. Bland födelsedagslacken fanns det ett par holografiska lack och idag ska ni få se ett av dem - Splash! från Lilypad Lacquer. Detta kom i ett paket från Camilla (@bookpolish på Instagram) och var det första paketet jag öppnade. Lilypad Lacquer var en ny bekantskap för mig och samlingen har alltså utökats med ytterligare ett märke, roligt. Att det dessutom känns som ett riktigt bra märke och något jag kan tänka mig fler flaskor av skadar ju inte alls.. ;)
 
 
I somras var jag, som ni som läste tillbaka-efter-semester-inlägget vet, ute med min svägerska+familj och åkte yacht i Stockholm och vad passar väl bättre på naglarna då än ett härligt turkosblått hololack, dessutom med ett namn som för tankarna till sol och bad? Så, detta lacket fick pryda naglarna när vi var på Fjäderholmarna och käkade glass bland annat.. Härligt. Dock innebär semesterlackande att jag inte har antecknat något om lacket vid användningen och jag minns faktiskt inte riktigt heller. Jag tror dock att det är tre lager på bilderna och jag vet att det var ett lätt och bra lack att lacka med. Jag insåg ju när vi redan var där uppe, och jag tagit av mitt befintliga lack, att jag inte hade någon aqua base med mig så det var ju riktig tur att någon sådan inte behövdes - det här gled på som smör. Det hamnade dessutom enkelt där jag ville ha det och torkade snabbt och finfint.. På ringfingrarna hade jag redan #72 från Viva la Diva - ett glitterlack som i och för sig inte är holografiskt men väl prismatiskt. Jag gillar kombon!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill ni se mer holografiska lack som glittrar och glimmar så surfar ni med fördel vidare direkt till Skimmerskuggan som ju som sagt är tillbaka från sin holofredagsemester nu. Ses där! Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Emma P säger:

    Åh wow, superläckert!

    Svar: Ja, jag tycker det också!
    Tove

    2014-08-15 | 19:55:14
    Bloggadress: http://sminkan.com
  • kerstin säger:

    Helt fantastiskt fint! Färgen är verkligen snygg!

    Svar: Ja, färgen är helt underbar!
    Tove

    2014-08-16 | 14:45:40
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Lela säger:

    En underbar färg som ser utmärkt ut att käka glass i. (Vilket lack passar INTE att äta glass i för övrigt?)

    Svar: Ja, precis - ALLA lack passar för glassätning - även nakennaglar funkar för den aktiviteten faktiskt!
    Tove

    2014-08-16 | 20:05:38
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Lackert säger:

    Otroligt vackert och färgen är fantastisk

    Svar: Tack!
    Tove

    2014-08-17 | 22:28:57
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • daPerley säger:

    Så fint, kan förstå att du vill ha fler Lilypads. :)

    2014-08-18 | 21:02:37
    Bloggadress: http://daperley.com/

Kommentera inlägget här: