NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: Alanna Renee - Drink of Despair

Kategori:

Förra onsdagen visade jag er ett ganska svårlackat jellylack från Viva la Diva, #56. Resultatet med den lackningen var ju inget jag var direkt nöjd med, men det funkade ändå till det jag skulle ha det till - underkläder för ett otroligt vackert grönt glitterlack! Drink of Despair från Alanna Renee går visserligen att få täckande på egen hand, men för det första har jag bara en flaska och är rädd om mina fina droppar och tanken var att jag inte skulle behöva så många lager. För det andra var jag osäker på hur snyggt jag kunde få det och ville försäkra mig mot små kala fläckar på naglarna - de syns ju i alla fall väldigt mycket mindre om man har grönt under. Och ja, det blev inga nakna fläckar i alla fall, men det där med att spara på lagren gick ju lite på röven kan man säga. Totalt blev det ju två lager vitt, tre lager #56 och tre lager Drink of Despair. Och så två lager Seche Vite på det. Jag tror att jag egentligen hade kunnat nöja mig med ett lager baslack, tre lager Drink of Despair och två lager SV - det vill säga fem lager mindre.. Men men, det är lätt att vara efterklok. Men ja, Drink of Despair täcker alltså på tre lager på egen hand skulle jag säga, eventuellt att man får använda fyra om man kör med snåla lager.
 
Drink of Despair är en grön, skir, jelly fylld med smaragdgröna glitter som totalt ger ett helt otroligt snyggt intryck och djup i färgen. Jag älskar det här lacket, det är nog faktiskt en av favoriterna i kollektionen! Inspirationen till det här lacket är det "vatten" som Dumbledore måste dricka för att kunna fiska upp medaljongen som Voldemort skapat som en horcrux. Vätskan är visserligen inte så tydligt grön i filmen så inspirationen till färgen är inte så klockren som den var med Fawkes men lacket blir ju inte mindre vackert för det direkt.. Bilder säger ni? Ja, men visst ska vi ha bilder. Innan bilderna vill jag dock bara konstatera att även detta, liksom samtliga lack jag har från Alanna Renee, är otroligt lättlackat, torkar snabbt och ser så jädrans tjusigt ut på naglarna! Helt klart en hit!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill man se mer grönt, i alla möjliga olika varianter, rekommenderar jag ett besök hos Karin som håller i Grön Onsdag - där brukar det ramla in massor med bidrag! Tjipp!

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Åhhh wow det här är ju bara sååå snyggt! Så härlig grön nyans och vackert glitter i, underbart helt enkelt. :-)

    Svar: Ja, men verkligen! Det är snyggt som attan!
    Tove

    2013-09-11 | 08:20:25
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Helena säger:

    Helt ljuvligt och jag har det stående väntande på mig i min låda :)

    Svar: Åh, du kommer inte att bli besviken!
    Tove

    2013-09-11 | 11:09:57
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Åh verkligen vackert!

    Svar: Jepp! =) <3
    Tove

    2013-09-11 | 22:37:41
    Bloggadress: http://www.vackerunderbar.se
  • Alexandra säger:

    Underbart lack! Måste skaffa mig lite lack av henne snart!

    Svar: Ja, jag är otroligt nöjd med alla lack jag har från henne - de är fantastiska i kvalitet och formula!
    Tove

    2013-09-12 | 00:06:22
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.com
  • Sandra - nagellacksnörd säger:

    Vackert, jag älskar gröna glitterlack!

    2013-09-12 | 20:59:26
    Bloggadress: http://astrangershouse.blogspot.se
  • kerstin säger:

    Vilken fin gröning :)

    2013-09-16 | 20:29:44
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: