NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: Alanna Renee - Fawkes

Kategori:

Åh. Det här är så vackert. Kanske inte holografiskt, men det innehåller helt klart hologlitter och skiftar färg i olika ljus. Jag får hoppas att Kerstin, som håller i Holofredag, tror mig på mitt ord.. Ska i alla fall försöka ta några solbilder på det idag och bifoga inlägget senare. För ja, det här är lacket jag faktiskt bär idag. På bilderna kommer ni se tre lättlackade lager Fawkes från Alanna Renees Magical World Collection. Jag fick stora delar av kollektionen langad till Sverige direkt från Australien genom en kompis som ändå flög hit.. (Thanks Ed!) Han skakade mest åt huvudet åt mig när jag beställde transport av 13 flaskor lack ;)
 
Fawkes är, för er som inte vet det, professor Dumbledors fågel Fenix i Harry Potter. En fågel Fenix är en röd fågel som med jämna mellanrum, när den ska dö, brinner upp och sedan återuppstår från askan - lite som att en orm ömsar skinn men mer dramatiskt.. Den inspirationen är inte det minsta svår att de i det här lacket. Det är en röd, skir bas och mängder med glitter. Det glimmar och gnistrar och är massor med bling. Precis vad man kan behöva en dag som denna. Det finns röda och guldiga, lite större, hologlitter i sexkantig form. Dessutom finns det en massa smått prismatiskt microglitter också. Tillsammans ger det på avstånd ett gnistrande rött intryck, men på nära håll ser man att det mestadels är färgskiftande glitter i en röd bas. Som sagt, lättlackat och de tre lagren torkade snabbt och smidigt. Tror inte riktigt att jag hann dit med Seche Viten innan lacket hade torkat på egen hand faktiskt. Däremot käkar det topplack så minst två lager Seche Vite rekommenderas för att få en glasblank, helt slät yta.
 
Lacket är lite småsvårt att få tag på. Alanna Renee säljer inte utanför Australien. Man kan dock handla det genom bland annat Shoppe Eclecticco i Singapore, men det är lite dyrare. Så det bästa är helt enkelt att göra som jag - ha en polare down under.. Men ja, ni blir det bild galore! Finns ett par suddiga för att ni ska se det prismatiska lite bättre..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill ni ser mer holografiska (och kanske inte bara prismatiska) lack så surfa in till holofredag hos Kerstin! Tjipp!

Kommentarer

  • Sannas Naglar säger:

    Verkligen snyggt!

    Svar: Ja, men eller hur! Love it!
    Tove

    2013-09-06 | 09:34:31
    Bloggadress: http://www.sannasnaglar.blogspot.com
  • Sandra - nagellacksnörd säger:

    Väldigt vackert, och fantastisk inspiration tycker jag :)

    Svar: Ja, verkligen. Det känns verkligen som en fågel Fenix på naglarna..
    Tove

    2013-09-06 | 22:26:17
    Bloggadress: http://astrangershouse.blogspot.se

Kommentera inlägget här: