NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Sour Apple

Kategori:

Igår ramlade det ner ett underbart fint litet paket i min brevlåda - ett litet rosa, prickigt paket med vacker handstil på. Underbara Linda hade skickat ett paket till mig med ett lack som jag varit sugen på så himla länge - China Glaze Sour Apple! Självklart var jag tvungen att testa den direkt, en sån skönhet man kan inte bara låta ligga och vänta! Att det är Grön Onsdag idag är ju bara en bonus! =D Sambons kommentar när jag öppnade paketet var förresten "Det DÄR var riktigt snyggt!". Bra smak, den där grabben!
 
Jag kunde inte riktigt bestämma mig för hur jag ville göra med den, men jag bestämde mig för att testa lite olika varianter. Linda hade gjort en riktigt snygg variant med Sour Apple och Paper Chasing som jag gillade. Dock bestämde jag mig för att testa Sour Apple ensamt först.. Det gick sådär. Lacket är väldigt "blaskigt" på egen hand och är nog tänkt att enbart vara ett layeringlack. På bilden nedan ser ni fem lager Sour Apple tror jag - det är långt ifrån opakt...
 
 
Jag bestämde mig också för att testa ett par andra varianter:
 
BIlden blev tyvärr upp och ner... Men på ringfingret (längst till höger i bild) ser ni tre lager Sour Apple på två lager neongrönt Flormarlack. På långfingret ser ni tre lager Sour Apple på ett lager vitt och ett lager neongrönt Flormar. (jag råkade paja lacket lite, men eftersom jag inte skulle behålla det orkade jag inte riktigt göra om det bara för att visa hur det ser ut...) På pekfingret (längst till vänster alltså) ser ni tre lager Sour Apple på ett lager grönt Paris Memories.
 
Jag gillade alla varianterna, men ändå var de inte riktigt vad jag var ute efter. På inrådan av Linda testade jag också det över svart:
 
 
Visst är det snyggt! Helt klart något jag kan tänka mig att bära en dag. Just nu ville jag dock ha grönt. Grönt! GRÖNT! Massor av grönt. Därför tog jag kanske gårdagskvällens bästa beslut - att testa två riktigt snygga lack i kombination - Lady Luck från H&M och Sour Apple! Eftersom Sour Apple är ett glitterlack befarar jag att det är svårt att ta bort så jag kör mitt standardknep. På bilderna nedan ser ni därför:
 
Ett lager Seche Vite som underlack - får hela lacket att lossna i ett stort sjok senare, vilket gör att man slipper att gnugga och gno så mycket på naglarna när man vill ta bort det.
Ett lager Lady Luck
Tre lager Sour Apple
Två lager Seche Vite som överlack - man kan nog klara sig på ett men med två lager blir det en riktigt glasartad yta med härligt, simmigt djup i. Härligt jämnt och fint och det glittrar som fasen i solen idag. Eller ja, även utan solen - idag regnar det bara men naglarna gör mig glad ändå! =)
 
 
 
 
 
 
 Bildernas färg är inte helt rättvisade, naglarna är mycket mer giftgröna. Tänk er onda trollbrygder som utlovad ond, bråd död i tecknade filmer och sagor - ungefär så ser mina naglar ut idag! Underbara! Som ni ser är det dock lite scattered holo i lacket, underbart snyggt! Den syns dock inte så mycket i vanligt ljus, utan då ser de mest guldglittriga ut genom det gröna, och så skymtar man ibland lite turkosa flashar och lite orange prickar.. Men i solen. I solen alltså! AMAZING!
 
Återigen har grabbarna på jobbet kommenterat naglarna och tyckt att det var snyggt. Nu är jag nästan lite ledsen att jag körde Seche Vite under, det här vill jag bära länge och nu finns risken att det ramlar av redan idag....
 
Vill man se mer grönt kan man surfa in hos Karin på Grön Onsdag - där brukar det finnas en hel del godbitar att kika på!

Kommentarer

  • Gelic' nail art säger:

    Jag gillade den med neongrönt lack som bas. Tänker mig sura gröna äpplen doppade i socker. :)

    Svar: Ja, jag gillade det också så faktiskt.. Men jag gillade mina farliga "ond-bråd-död-trolldrycks-naglar" ännu mer! =)
    Tove

    2013-05-08 | 22:02:01
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Karin säger:

    Väldigt fint! =)

    Svar: Tack!
    Tove

    2013-05-08 | 22:24:15
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: