NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Lady Luck

Kategori:

Självklart kunde jag inte hålla mig, utan var tvungen att testa Lady Luck direkt. Och kärleken vid första ögonkastet har helt klart utvecklats till en djup förälskelse! Det är ett fantastiskt lack, enda invändningen är väl att det ibland blir lite dragigt när man målar, framför allt första lagret. Penseln drar liksom med sig det man redan målat om man råkar måla på samma ställe två gånger. Detta rättar dock enkelt till sig med ett andra lager.
Färgen är fantastisk! I vissa vinklar så grön att det inte finns en chans att det kan vara något annat än grönt. I andra vinklar är det helt fantastiskt turkost. Oavsett i vilken vinkel man tittar på lacket så är jag lika kär i det i alla fall! Sjukt nöjd med inköpet, framför allt med tanke på det låga priset. Ska helt klart tillbaka till min H&M och köpa minst en flaska till - detta riskerar att ta slut alldeles för fort. Framför allt eftersom lacket faktiskt uppför sig alldeles utmärkt i watermarbling också.
 
Inte kunde jag dock låta bli att göra något extra med naglarna inte. Lady Luck fick sällskap av Beetle Green från IsaDora, svampat som en gradient från tippen och neråt. Konstaterade att i en sådan här gradient är inte en make-upsvamp det bästa att använda, här ska jag nog köra med kökssvampar i fortsättningen, för att få en mer osynlig övergång.
 
 

 
 
 
Vad säger ni? Har ni testat Lady Luck? Är ni lika kära i det som jag eller är det ett "mjae"-lack för er? Eller tycker ni kanske illa om det? Do tell!
 
_______________________
 
Har bestämt mig för att testa mig genom hela kollektionen här hemma, ett lack i taget. Har nu sorterat upp lacken i olika märken - i nummer/bokstavsordning för variationens skull - samt i okända märken/ensamma flaskor. En ny färg varje (i alla fall nästan) dag och så en utvärdering av lacket är planen. Har dock tagit bort vita/svarta/ofärgade samt "funktions"-lack. Kommer att välja ut ett nude-lack att använda under alla de lack som behöver "underkläder", för att de ska kunna bedömas mer rättvist. Hoppas ni hänger med på resan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: