NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå måndag: Gästnaglar Futuristica

Kategori:

Måndag, denna underbara blå dag! Idag är det inte mina naglar vi ska fokusera på, utan jag ska faktiskt publicera gästnaglar för andra gången. Förra gången var det ju min kusin som jag gjorde nailart på. Den här gången är det en annan, mycket när och kär person som var här för att få lite hjälp med naglarna. Hon har framför allt en nagel som är skadad och som med jämna mellanrum spricker upp helt och hållet. Skadan går, som ni ser, ganska långt ner på pekfingernageln, nästan ner till halvmånen är nageln skadad. För att hjälpa henne att eventuellt få nageln att hålla ihop så satte vi på en tipp. Dessutom skulle hon gå på fest på kvällen med en ny, blå topp. Normalt sett har hon alltid nagellack på - bland annat på grund av nämnda, skadade nagel, som självklart samlar smuts och grejjer under och som inte blir så snygg. Däremot har hon väldigt sällan några direkt färgstarka nagellack - det brukar mest vara ljusrosa, ljusbrun, nude och om man ska gå crazy kanske någon gång ljuslila. Idag ville hon dock ha ett blått (!) nagellack för att matcha blusen. Say WHAT! Jag undrade lite vad sjutton hon hade slagit huvudet i när hon smsade och frågade. Men självklart fixar vi det..
 
Skadad nagel.. =(
 
Nagel med tipp och gelelack på
 
 
Vad vi slängde på för nagellack till slut? Haha, jo FNUG Futuristica, kanske det nagellack jag äger som är mest way out there när det gäller att fånga folks blickar. De regnbågarna går inte av för hackor, även om ni inte riktigt får se det på de här bilderna eftersom det inte var sol på balkongen denna eftermiddag, och min gäst dessutom sitter med ryggen mot fönstren. På de gamla bilderna är det dock ingen som kan missa dem.. =D Jag vet inte riktigt om hon vet vad hon gav sig in på. Men som ni kan se på bilden längst ner så matchade tånaglarna också.. =) Hon skrev dock på söndagen att hon gillade det - välkommen ner i nagellacksträsket säger jag!
 
Vill man se mer blått så surfar man med fördel in hos Linda, där brukar det finnas mycket fint att kika på! Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Vilken härlig holoeffekt och fin blå nyans. :-) Snygg lagning! :-)

    Svar: Ja, holoeffekten är helt absurd i det här lacket. Och nyansen är awesome, kanske en riktigt favorit alla kategorier.. Lagningen blev helt okej, hoppas bara att det kan hjälpa nageln också.
    Tove

    2013-06-03 | 09:53:28
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lela säger:

    Ugah, den nageln såg inte kul alls. Vad sjutton har hänt med den? Tänker om den fortsätter spricka upp på det viset måste det ju vara en permanent skada:(

    Lagningen ser väldigt fin ut och lacket en höjdare:)

    Svar: Jag vet inte riktigt vad som har hänt med den faktiskt. Jag vet inte riktigt hur permanent det är, men den har hängt i ett tag. Men problemet är väl att den spricker upp om och om igen och att den aldrig hinner läka.. Så vi får väl se, kanske läge att köra på med sådana här tippar ett bra tag och se om det kan hjälpa..
    Tove

    2013-06-03 | 13:30:41
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Nailtastic säger:

    Vad tjusigt det blev! Hoppas din väns nagel läker. :-)

    Svar: Tack så mycket! Det hoppas jag också..
    Tove

    2013-06-03 | 19:10:12
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Fröken Nilsson säger:

    oh men aaaj!!
    Hoppas nageln fixar sig med tiden......

    Svar: Ja, fast det gör tydligen inte ont.. mest när hon fastnar i saker och river upp det mer, men jag hoppas att det ska fixa till sig lite bättre i alla fall, det har sett värre ut än såhär så..
    Tove

    2013-06-03 | 22:30:51
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Ulla säger:

    Ajaj, det där ser ut som nagelsvamp. Är det bara på en nagel? Aj som sjutton, ser inte skönt ut :/

    Svar: Bara en nagel ja.. Och det ska tydligen inte göra så ont, mer än när man fastnar och river upp det.. Men det stör ju..
    Tove

    2013-06-06 | 02:11:14

Kommentera inlägget här: