NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Fritt val

Kategori:

Dags för veckans bästa dag igen - söndag! Återigen en jobbsöndag och ett tidsinställt blogginlägg, får hoppas att ni kan stå ut med det..
 
Helgens nailart är inte mina egna naglar. Tidigare i veckan var min kusin över för att få sina naglar tillfixade och fina, och så ville hon testa gellacket från Depend inför att eventuellt köpa det själv. Självklart fixar vi det. Hon önskade sig något som påminde om min julmanikyr fast ändå lite vårigare.
För första gången testade jag att lacka med vanligt lack under gelelacket och hoppas att det håller bra för henne. Detta är alltså gellack från Depend, och så en manikyr med vanliga nagellack mellan bas- och topplacken. Ska bli intressant att höra uppdateringar från henne kring det senare.
 
Naglarna innan tillfixning.
 
Baslack från Depends gellackkit, ett tunt lager skirt rosa lack från FoB samt svampat med H&Ms Snow white på halva nageln ungefär.
 
Påsvampat med Silver white från Gina Tricot
 
Påsvampat med ett vitt lack från Flormar längs tipparna
 
Vit blomma på ringfingret
 
Färdigt resultat.
 
Enligt mig blev det lite vintrigt, men ändå lite vårigare än julmanikyren. Tycker dock att det blev riktigt bra och även kusinen verkade riktigt nöjd, liksom hennes sambo. Som sagt ska det dock bli spännande att se hur hållbart det blir med vanligt lack under gelelacken.
 
Glöm nu inte att kika in hos Lela för att se fler fina nailarts! Ciao!
 
 

Kommentarer

  • Helena säger:

    Diskret och snyggt!

    Svar: Tackar! Det var nog ganska precis vad hon var ute efter faktiskt. Det ska funka under 2-3 veckor så det får ju inte vara för "in your face" då antar jag, så man tröttnar.
    Tove

    2013-02-10 | 09:52:57
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Gelic' nail art säger:

    Kan hålla med om att det är lite vintrigt, tror det är det vita som gör det. Å andra sidan skulle jag kalla februari som en snöig vår så det gör ju inget. :) Fin och enkel nail art som ser bra ut. :)

    Svar: Ja, det är nog det vita, som gör att det känns lite snöigt kanske. Och ja, början på våren är väl ganska ofta lite snöig, och vi har ju till och med snö här nere i södern så.. Jag gillar faktiskt nailarten riktigt mycket, och så länge kusinen är nöjd är jag det också!
    Tove

    2013-02-10 | 10:43:19
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Lela säger:

    Mer vintrig än vårig men det passar ju in med den årstiden som är nu. Här där jag bor är det fortfarande vitt utanför fönstret.

    Svar: Ja, håller med om att det blev mer vintrigt än vårigt, men jag gillar den ändå. Och det är vitt här också, ända nere i södern, så det funkar ju! Valde ju att göra min egen mer grön, men så ska jag inte ha min i två-tre veckor heller så! =)
    Tove

    2013-02-10 | 10:54:05
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Paulina säger:

    Snyggt! Väldigt diskret. Passar typ till bröllop och även till vardags på jobbet :)

    Svar: Tack! Jag tycker också att det blev bra och precis som du säger skulle man kunna göra någon variant på detta till bröllopet.. Det hade nog blivit bra! Fast då kommer jag nog mer att gå på blekrosa också..
    Tove

    2013-02-10 | 12:16:07
    Bloggadress: http://www.nagellacksbloggen.com
  • Ann-Sofie säger:

    Såååå vackert! Du har lyckats bra!

    Svar: Tack så mycket! Vad kul att höra att du gillade det!
    Tove

    2013-02-10 | 15:01:17
    Bloggadress: http://www.colourit.se/

Kommentera inlägget här: