NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Nail art

Kategori:

Så var det onsdag igen dådå. (Varför känns det som om jag startar alla mina inlägg på samma sätt?)
 
För någon vecka sedan startade ju Karin det nya temat Grön Onsdag, där många samlas runt faktumet att man lackar med just grönt på klorna på onsdagar och visar upp. Normalt sett brukar jag sådana dagar bara visa ett enskilt lack, men idag blev jag lite inspirerad efter att ha gjort gelenaglar på kusinen och gjorde därför en nailart. Självklart gick det dock i grönt!
 
Det blev lite likt min julmanikyr, som min kusin ville ha, fast minus snöstjärnorna. Själv ville jag gå lite mer åt våren än att köra i isigt vitt/silver och valde att köra på i grönt - som nya knoppar och blad.
 
Började med ett skirt, tunt, duokromt lack från Color Club vid namn Vivid. Färgen skiftar i grönt och lila, men är mestadels mjölkigt vit egentligen, med ett lite lila skimmer i.
 
Ett tunt lager IsaDora Vintage mint svampat på halva nageln ungefär, lite mer.
 
Ytterligare ett tunt lager Vintage Mint, på halva nageln.
 
Ett tunt lager av Viva la Diva #063 svampat på översta tredjedelen ungefär.
 
Lite Paris Memories #B6601 svampat precis på tipparna
 
Lite glitter från Viva la Diva och en rosa blomma
 
Färdigt resultat!
 
Nöjd! :)
 
Hoppas ni har haft en härlig onsdag, och glöm inte att kolla in dagens gröna onsdag hos Karin för fler härligt gröna inlägg!
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Åhh vad fint du gjort! Riktigt läckert!! :-)

    Svar: Tack.. Jag blev faktiskt riktigt nöjd den här gången. Det enda jag hade gjort annorlunda om jag skulle göra om är att byta det understa lacket, det blir helt fel i vissa vinklar och passar inte alls in då även om det ser bra ut i andra. Eventuellt hade jag också gjort en vit blomma istället för en rosa, då det nog också hade blivit bättre. Men ja, nöjd som sagt! Kul att du också gillade det!
    Tove

    2013-02-07 | 10:54:17
    Bloggadress: http://www.colourit.se/
  • Anja säger:

    Inte förtjust i detta gröna eg. Inte riktigt 'min' färg men jäklar i havet vad det blev snyggt!!!

    Svar: Haha... Jag tar det som en komplimang i alla fall! =) Själv är jag ju kär i grönt så..
    Tove

    2013-02-08 | 08:50:18
  • Anja säger:

    Ja det ska du absolut göra! :)

    Svar: Härligt! En kommentar från en läkarkompis var att det såg ut som om naglarna hade drabbats av nekros. Det var nog inte en komplimang! ;)
    Tove

    2013-02-08 | 21:43:18
  • Gelic' nail art säger:

    Åh men du, det här var ju superläckert! Gillade att du har stickersen på, tillförde massor. Men som du skrev i en kommentar ovan så kan jag tänka mig att det kan se knas ut i vissa vinklar, har också haft såna lack till nail arts som sett fint ut i vissa vinklar och nästan gräsligt i andra. ;) Fast på dina bilder såg det riktigt bra ut. :)

    Svar: Ja, det blev bra på bilderna - när ljuset faller i rätt vinkel blir det mjölkigt vitt/grönt men i fel vinkel blir det ganska skarpt lila/rosaskimrande och skär sig rätt så bra med det gröna. Blomman tycker jag också blev bra på så sätt att det tillförde något, men skulle jag göra om det hade jag nog valt att ha vita blommor istället.. De hade synts bättre och utgjort lite mer kontrast i nailarten. Men men. Det är väl som vanligt, att man aldrig blir riktigt nöjd utan alltid ser förbättringspotential i allt! =D
    Tove

    2013-02-09 | 17:04:11
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Karin säger:

    Coolt! Verkligen fint!

    Svar: Tack så mycket. Blev ganska nöjd själv faktiskt! =)
    Tove

    2013-02-09 | 19:09:05
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Anja säger:

    Ha ha ha! Vad är nekros?

    Svar: "Nekros (gr. ne'krosis, "bortdöende") är sjuklig cell- och vävnadsdöd i en organism, till skillnad från apoptos som innebär en programmerad celldöd som gynnar organismen. Blir nekrosen tillräckligt stor kan det leda till organismens död." Taget från Wikipedia.. Tror dock att det var ett skämt! =)
    Tove

    2013-02-10 | 14:29:58
  • Anja säger:

    Ja ja! Jag fattade att det var ett skämt! Jag bara funderade på om det innebar att msn fick gröna naglar! ;)

    Svar: Haha... Nej, det gör det nog inte.. Svarta kanske? Svårt med skämt och ironi över nätet ibland.. =)
    Tove

    2013-02-10 | 14:42:48

Kommentera inlägget här: