NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: IsaDora - Ocean Crush

Kategori:

För att inte hamna i samma strul som förra veckan så är detta inlägg schemalagt.. =) Nu (när jag skriver) är det därför fredag, men i min värld är det söndag, fast när ni läser så är det måndag. Klurigt? Ja, så är det när man jobbar väldigt oregelbundna arbetstider.. Idag, fredag, är min sista lediga dag denna veckan, imorgon går jag på en ny omgång arbetsdagar och kommer med största sannolikhet inte att hinna blogga alls, så därför skriver jag redan nu. Tillhör inte vanligheterna, men ibland så får det bli så..
 
Idag tänkte jag visa er en annan favorit från IsaDoras Sugar Crush-kollektion - Ocean Crush. Detta var det lack jag föll för mest pladask när serien kom ut, och jag bara visste att jag var tvungen att ha det. Och inte blev jag mindre kär i det när jag väl testade det kan jag lova!
 
Jag bar detta när jag började semestern uppe i sommarstugan. Tyvärr var jag inte beredd på att jag var tvungen att applicera detta lite annorlunda än jag brukar, så det blev inte så himla bra. Jag är så van vid att slänga på två ganska tjocka lager, ganska snabbt efter varandra. Jag fick ett skitbra resultat med den metoden även med Ocean Crush, men det torkade ju adrig. I flera timmar efteråt var lacket otroligt ömtåligt och fick hack, flyttades runt på nageln och veckades. Nej, den appliceringsmetoden funkade inte - det gick mycket bättre så som jag gjorde med Pool Crush. Men ja, det gick rätt bra till slut och jag fick lacket fotograferat i alla fall. Dock hade jag inte någon möjlighet att gå genom bilderna direkt efter att jag tagit dem, så det är inte de bästa bilderna jag har direkt. De blev lite mörka och underexponerade och det turkosguldiga glittret kommer inte fram riktigt. En del av bilderna hade jag helt klart kunna publicera som bilder på Pool Crush istället och ingen hade genomskådat det.. ;) Jag har valt ut de bästa och hoppas att ni ändå ska se skönheten i lacket.
 
Bilderna är alltså alla tagna utomhus, i solljus, ute vid havet. Ni kan alltså se det riktiga havet i bakgrunden och Ocean Crush på naglarna. Målsättningen var att visa den extrema likheten jag såg mellan lacket och havet den dagen, men det lyckades nog inte riktigt. Där jag stod kunde jag verkligen se solglittret på den små, små vågorna vilket såg ut precis som lacket i solsken. Underbart! Bjuder på en bonusbild på havet också!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst är det vackert? Jag bara älskar det! På bättre bilder än mina ser det mer ut som i verkligheten, vilket är ungefär som i flaskan på sista bilden här. Vill man se riktigt snygga bilder kan man kolla in hos Anne som visade det här lacket i början av sommaren..
 
Vill du vara med på Blå Måndag idag så gör du såhär:
1. Posta ett inlägg med blå naglar, antingen blogg, instagram eller twitter.
2. Lämna en kommentar på det här inlägget och meddela att du är med. Alla är välkomna att lämna länkar till sitt inlägg, men deltar man via Instagram eller Twitter är det ett krav..
3. Tadaa - kika in lite senare ikväll och kolla in länklistan för att hitta alla andra blåa godingar!
 
Ha en underbar måndag!
 
 

 
Ett "litet" tillkännagörande också. Linda, med den eminenta bloggen Nailorama,  kvinnan bakom Blå Måndag sedan en tid tillbaka, känner att hon inte har tiden, energin och engagemanget att stå bakom Blå Måndag längre och har därför valt att lämna över stafettpinnen till mig. Jag tackar och bugar och hoppas att jag ska kunna göra ett lika bra jobb som hon har gjort under sin tid, och att ni fortsätter hänga med! Jag ska försöka lära mig att göra det där kollaget också, om det är så att folk vill ha det.. Välkomna att hänga med!

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Fina bilder du har fått på lacket! Det är snyggt men inte en favorit. Tyckte själv att något saknades när jag bar det.

    Jag är med idag :)

    Svar: Tack så mycket.. Jag gillar det här lacket riktigt mycket, så mycket att jag faktiskt för en gångs skull skaffade mig en backup.. ;)
    Kul att du är med!
    Tove

    2013-08-26 | 08:56:32
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.se
  • Camilla säger:

    Ocean Crush är inte min favorit från kollektionen, men det är otroligt snyggt i alla fall, det har så många att tävla med! jag vet precis hur det ser ut och ser allt gludglitter och de blå-gröna skiftningarna!

    Jag är med idag, också svårfotat visade det sig, med ett av Depends nya duokroma lack.

     http://colorbyte.se/2013/08/depend-chameleon-nr-2083/

    Svar: Åh, jag tycker nog att det är ett av de allra snyggaste - för mig är det jämnt mellan detta och Pool Crush som sagt.. =D Kul att du är med idag!
    Tove

    2013-08-26 | 09:05:57
    Bloggadress: http://colorbyte.se
  • Linda säger:

    Klart jag är med! Med present från dig ♥

    Svar: Kul att du är med! Och så roligt att se det lacket på dig - snyggt lack+snygga naglar måste ju bli skitsnyggt!
    Tove

    2013-08-26 | 09:10:31
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com
  • Sannas Naglar säger:

    Va roligt att du tar över stafettpinnen! Jag har ju mest följt blå måndag utan att vara med, men du har gjort ett toppenjobb under sommaren tycker jag! Ocean Crush är en av mina favvosar från kollektionen!
    Jag är med idag, med en budgetvariant!

    Svar: Tack för berömmet, alltid kul att höra! =) Ja, Ocean Crush är riktigt snyggt! Älskar det!
    Kul att du är med!
    Tove

    2013-08-26 | 09:11:34
    Bloggadress: http://www.sannasnaglar.blogspot.com
  • Helena säger:

    Inga blåa naglar hos mig idag, men dina är superfina!

    Svar: Tack så mycket! <3
    Tove

    2013-08-26 | 09:34:15
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Malin säger:

    Jag är med idag! :)

    Svar: Kul!
    Tove

    2013-08-26 | 10:43:20
    Bloggadress: http://enmammasnaglar.blogg.se
  • Lela säger:

    Ocean Crush är bara så läcker:) Underbara färgskiftningar i det lacket.

    Svar: Ja, men eller hur! Gillar det starkt!
    Tove

    2013-08-26 | 11:13:22
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Gratulerar till adoptionen! =)
    Jag är med idag!

    Svar: Tack så mycket! Det ska bli roligt.. Kul att du är med..
    Tove

    2013-08-26 | 13:06:17
    Bloggadress: http://www.vackerunderbar.se
  • Matilda säger:

    Jag är med och jag visar samma lack som dig:)

    Svar: Nejmen, vad kul!
    Tove

    2013-08-26 | 14:42:53
    Bloggadress: http://matildasari.blogg.se/
  • Sandra - nagellacksnörd säger:

    Detta lacket är så fint, synd att det är lite knepigt att applicera. Tyckte också att det torkade lite långsamt om man inte var noga med att torka mellan lagren.

    Jag har nominerat dig till en award på min blogg!

    Svar: Fast om man bara tar tunna lager och låter det torka ett tag mellan så var det väldigt lättapplicerat tycker jag egentligen..
    Tack så mycket!
    Tove

    2013-08-26 | 15:37:08
    Bloggadress: http://astrangershouse.blogspot.se
  • kerstin säger:

    Så fint! OC är också min favorit i det gänget.

    Nu är jag också med :)

    Svar: Vad roligt att du ville vara med!
    Tove

    2013-08-26 | 20:47:56
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • roxcat säger:

    Det här är så otroligt vackert, älskar sjöjungfrufärgen på det! Och jag visar också lite Sugar Crush-lack idag =)

    2013-08-26 | 21:04:40
    Bloggadress: http://roxcat.net/blog/

Kommentera inlägget här: