NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Isadora - Pool Crush

Kategori:

Äntligen måndag igen.. Sista semestermåndagen, men det känns riktigt skönt i alla fall! Sambon ligger fortfarande och trynar i sängen tillsammans med gårdagens födelsedagsbarn - hunden. Hon fick en fin tårta igår. Lyckan var total - en alldeles egen gräddtårta som hon FICK slicka av grädden på! Men det där med tårtbotten och vaniljkräm och sånt är ju inte hennes grej, hon brukar nöja sig med att slicka av grädden och hoppas att hon inte blir påkommen. Men den här tårtan, den var annorlunda. Basen var en burk med tonfiskfilé. Denna spacklades sedan med leverpastej som var uppvispad med lite vispgrädde tills jag fick en snygg, jämn form på tårtan. Sedan täcktes den med vispad grädde i ett ganska tjockt lager. Dekorationerna var sedan gjorda med hjälp av tunna strimlor skinka för text, skinktrekanter för att dekorera sidorna och till slut fem morotsstavar som ljus. Jag tror att Millie uppskattade smakkombinationen mer än jag hade gjort.. ;)
 
Men ja, måndag innebär såklart också Blå Måndag och tjusiga blå naglar. Nu har jag precis tagit av det här lacket, eftersom det började bli avskavt och inte så snyggt längre. Om ni tycker att fingrar och naglar ser lite smutsiga/konstiga ut så är det inte så konstigt. Jag har ju varit på scoutläger mellan tisdag och lördag och under lägret fick IsaDora Pool Crush från Sugar Crush-kollektionen pryda naglarna! Med tanke på att jag har varit utomhus hela tiden, sågat och huggit ved, eldat, lagat mat, sprungit hinderbana, badat, lekt och hantverkat så trodde jag nog att det skulle gå hårdare åt naglarna än det har gjort. Jag förberedde mig faktiskt med Depends Gellack för att skydda naglarna innan jag åkte ut på lägret, men för en gångs skull så satt det inte alls bra och lossnade faktiskt redan på vägen ut till lägret. På tisdag eftermiddag målade jag därför på Pool på nakna naglar (glad att det inte alls missfärgade trots den starka färgen!) och det höll grymt bra! Bilderna är tagna på fredag eftermiddag och jag har inte fixat till naglarna alls där mellan. Dock bröts en nagel sista dagen, så nu är naglarna nerfilade lite till tyvärr. Men ja, nu är  det slut på renovering här hemma och jag ska inte på mer läger, så nu ska de få växa ut starka och hållbara igen!
 
Pool Crush är ett lack som hamnat lite i skymundan för sin kollega Ocean Crush som var en stor favorit här hemma. Pool Crush har inte visats på alls lika många bloggar jag läst och har inte heller varit slutsålt i lika stor utsträckning i affärerna. Men gud vilket lack! Skarp, klar, lysande blå med lika härlig struktur som Ocean Crush och härligt glitter i turkos och lite lila. Grundfärgen i sig är helt underbart blå vilket gör att lacket är snyggt även i skuggan, men helt till sin rätt kommer det helt klart i solen - då blixtrar glittret till och ger ett underbart djup till lacket. Det är visserligen för blått i färgen för att få mig att tänka på en pool, men ytan och glittret påminner mig verkligen om en vattenyta i solskenet.
 
Precis som IsaDoras övriga lack så har Sugar Crush den breda penseln som jag tycker funkar superbra och som jag trivs med. Och precis som de andra Sugar Crush jag har testat så är Pool Crush lättmålat och täcker på två lager. Jag valde att lägga tre av den enkla anledningen att jag ville ha ett lite tjockare lager som kunde hjälpa mig att skydda naglarna. Det verkar ha funkat bra. Jag har också hittat en teknik som funkar bra för mig med torktiden - jag hade lite problem med Ocean Crush tidigare. Nu målade jag på ett tunt lager och lät det torka helt innan jag la på ett lager till. När det hade torkat till så gjorde jag annat ett tag och någon timme senare målade jag på ett tredje lager. Då hade jag inga som helst problem med torktiden, till skillnad från när jag målade två lite tjockare lager direkt efter varandra med Ocean Crush - det torkade typ aldrigt och det blev skador och hack i flera timmar efteråt. Den nya tekniken var väldigt mycket bättre! Men visst, torktiden BLIR ju längre när man inte kan smälla på Seche Vite.
 
All in all tycker jag att Pool Crush är ett helt superhärligt lack och jag är så jädra glad att jag köpte det också och inte nöjde med mig Ocean och Purple Crush.
 
Foto taget inne i skogen, i en liten solglimt mellan träden
 
Skarpare sol
I en solglimt mellan träden i skogen
 
I skarpare sol
 
I solen, utanför skogen
 
I skugga
 
För er andra som vill glädja folk med vackra blå naglar så gäller följade för deltagande i Blå Måndag.
1. lacka naglarna blå alternativt ta tidigare bilder
2. Skriv ett blogginlägg/posta en bild på Instagram med blå naglar, idag måndag.
3. Kommentera här för att berätta att du är med. Är det en bild på instagram så skriv med länken till bilden. Är det ett blogginlägg får man gärna också skriva med länken..
4. Win!
 
Länklista kommer senare ikväll!
 

Kommentarer

  • Gelic' nail art säger:

    Jag är med! ;)

    Svar: Kul att du är med!
    Tove

    2013-08-05 | 12:31:17
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Nailtastic säger:

    Jag tycker att Pool Crush är fantastiskt vacker! Har haft planer på att skaffa det, men ännu inte kommit till skott.

    Grattis i efterskott till vovven, låter som hon hade en kanondag! :-)

    Och jag är med på blå måndag i dag!

    Svar: Ja, det är otroligt snyggt, så finns det kvar där du bor så skaffa det! Millie hade en grymt bra dag faktiskt.. Och tårtan var helt klart pricken över I:et..
    Kul att du är med!
    Tove

    2013-08-05 | 12:42:30
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Nadja säger:

    Yey jag är också med!

    Svar: Kul att du är med. Välkommen till nagelbloggsvärlden, och till Blå Måndag!
    Tove

    2013-08-05 | 12:45:33
    Bloggadress: http://imzadinails.blogspot.se/2013/08/bla-mandag.html
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Ser riktigt fint ut. =)
    Jag är med idag!

    Svar: Ja, det är supertjusigt! Älskar det!Kul att du är med!
    Tove

    2013-08-05 | 12:51:40
    Bloggadress: http://www.vackerunderbar.se
  • MatildaSari säger:

    Jag är med idag:)

    Svar: Kul att du är med idag!
    Tove

    2013-08-05 | 13:16:58
    Bloggadress: http://matildasari.blogg.se/
  • Alexandra säger:

    Detta är verkligen en av mina favoriter ur kollektionen. Supersnyggt! Jag är med idag :-)

    Svar: Ja, den är så jädrans snygg! Gillar verkligen den. Det är ganska jämnt för mig mellan denna och Ocean Crush faktiskt.. Kul att du är med!
    Tove

    2013-08-05 | 13:41:14
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.com
  • Nadja säger:

    Hm, verkar inte kunna komentera. Vill osså vara med :)

    Svar: Jodå, alla dina kommentarer har kommit fram.. ;)
    Tove

    2013-08-05 | 14:28:38
    Bloggadress: http://imzadinails.blogspot.se/2013/08/bla-mandag.html
  • Hanna säger:

    Hej, jag är med idag!

    Svar: Kul att du är med idag!
    Tove

    2013-08-05 | 16:38:02
    Bloggadress: http://hesakrell.blogg.se
  • Emma / Nail Lacquer Love säger:

    Pool Crush är så fin!
    Jag är med idag. :)

    Svar: Ja, visst är den!Kul att du är med idag!
    Tove

    2013-08-05 | 16:55:17
    Bloggadress: http://naillacquerlove.blogspot.com/
  • Amy säger:

    Jag tittade på Pool Crush men köpte Ocean istället. Big mistake! ;)
    Jag är med idag!
    http://amylioness.blogspot.se/2013/08/color-club-emerald-depths.html?m=1

    Svar: Fast Ocean Crush är ju också grymt snygg! För mig är det nog lite jämn match mellan de två faktiskt. Kul att du är med idag!
    Tove

    2013-08-05 | 17:59:19
    Bloggadress: http://amylioness.blogspot.com
  • Pamsan säger:

    Pool Crush är en favorit. Älskar den blå nyansen tillsammans med den matta, grusiga finishen. Jag firar Blå Måndag med holo idag. :)

    Svar: Ja, men eller hur! Så stark och klar färg, och så den ganska fina strukturen som inte är sådär supergrov.. Härlig!Kul med lite holo sådär en måndag! Det kan man ju behöva ibland!
    Tove

    2013-08-05 | 19:14:30
    Bloggadress: http://pamsan.wordpress.com
  • My Nail Polish Online säger:

    Pool Crush är otroligt vackert!!

    Svar: Ja, men visst är det!
    Tove

    2013-08-05 | 20:03:58
    Bloggadress: http://www.mynailpolishonline.com/
  • FruVesa säger:

    Hopp! Jag är med, efter en ändring då jag nu för fem sekunder sedan fick reda på att du hade blå måndag.. :)

    Svar: Kul att du är med.. Ja, det där med semestervikarier är inte alltid så lätt.. Snart byter vi tillbaka dessutom!
    Tove

    2013-08-05 | 20:29:18
    Bloggadress: http://fruvesa.se
  • Emma P säger:

    Det här är verkligen underbart snyggt! Har en flaska som jag dock inte testat än men tror att den åker fram i veckan eller möjligtvis nästa vecka. Jag är med idag! Länk här http://www.sminkan.com/2013/08/glitter-gal-stonewashed-denim/.

    Svar: Ja, men visst är det snyggt! Se till att få fram det snabbt! ;) Kul att du är med idag!
    Tove

    2013-08-05 | 21:18:23
    Bloggadress: http://Sminkan.com
  • Linda säger:

    Klart jag är med :-)

    Svar: Du är redan med i listan! ;)
    Tove

    2013-08-05 | 23:16:25
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com

Kommentera inlägget här: