NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

T.G.R - 30

Kategori: Naglar

Jag satt länge och tvekade fram och tillbaka om jag helt enkelt bara skulle slänga hela den här mappen med alla bilder eller inte. Men ja, jag bestämde att även riktigt usla lack ska få visas upp, om inte annat så som varnande exempel. Talessättet lyder ju att en får vad en betalar för, men det här lacket är nog inte ens värt de där 10 kronorna som det kostade. Egentligen var det faktiskt så att jag var tveksam redan till att ta bilderna om jag ska vara ärlig.
 
Formulan är hemsk och fullkomligt hopplös att måla med - det kommer ni kunna se på bilderna också. Penseln var spretig och även den svår att måla med, vilket syns i nagelbanden (jag brydde mig inte ens om att städa lite grann, vilket kanske säger en del...) Lukten är nästan än värre, riktigt vidrigt kemisk och äcklig och stickande. Jag har testat ett annat av lacker från T.G.R. innan och det sprack upp på längden längs nageln, alltså från tippen och ner mot nagelbandet. Detta helt oprovocerat. Det är ju inte direkt så att det gjorde något men vi kan väl säga som så att det här lacket inte satt kvar tillräckligt länge för att jag skulle se om samma sak hände här. Det kändes som slöseri att lägga på Seche Vite på det här - det var inte direkt ett lack jag tänkte mig att bära. Däremot var jag nyfiken på hur det skulle se ut matt så jag testade med ett lager Essie - Matte About You också, resultatet ser ni på de två sista bilderna.
 
 
 
 
 
 
Någon annan som testat T.G.R.'s lack och har någon erfarenhet att dela med er av? Kanske någon som hittat ett lack som funkar, eller som bara vill spä på min varning för lacken..?
 

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Har aldrig testat nåt lack från detta märke. Färgen ser ju fin ut, men sen brister ju en del i finishen. Men det ser faktiskt bättre ut matt...:-)

    2014-05-08 | 09:07:59
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lackert säger:

    Håller med att färgen var fin men annars näe, trist när det är så men tycker det är bra att även dom dåliga visas upp. Tur att det inte kosta mer än en 10a

    2014-05-08 | 22:21:58
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Michaela säger:

    Just nagellack som kostar 10 kr brukar jag vara skeptisk till, men ända sen nordic cap har visat sig ha några guldklimpar så har man öppnat sig lite för möjligheterna. Jag har kikat lite på dessa men ännu inte köpt något. Tur det! Och tack för varningen. Men jag undrar ändå, om alla dessa är lika dåliga.... Hoppas någon mer har provat, så jag slipper ;)

    2014-05-28 | 09:28:44
    Bloggadress: http://www.nagelfager.se

Kommentera inlägget här: