NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: Sephora - Lightning

Kategori: Naglar

Dags för det tredje och sista lacket som min kusins sambo fick inhandla och direktimportera till mig från Sephora i USA - Sephora Formula X Radioactive. Det är en väldigt tunn grön, nästan blågrön, bas som är fylld med prismatiskt och grönt hexagont glitter i olika storlek. Jag gillar verkligen effekten. Dock blev det inte så lyckat den här gången - det blev alldeles för tjockt som jag gjorde det här. På bilderna ser ni:
Ett lager nagelstärkare
Två lager China Glaze White on White
Tre lager Sephora Formula X Radioactive
Två lager Sephora Formula X Lightning
Ett lager Seche Vite
 
Behöver jag ens säga att det aldrig torkade? Och som ni ser så reagerade Seche Vite inte så bra med alla de här lagren, det blev rynkigt och osnyggt. Lightning behöver definitivt något  under för att bli täckande men nästa gång ska jag nog inte testa det ovanpå ett lack som dels behöver vitt lack under och dels tre lager lack för att bli täckande.. =)
 
Förutom det lilla misstaget gillar jag som sagt lacket - basen och glittret är otroligt snyggt och det sprakar verkligen i solljuset. Tyvärr var det såklart en ganska mulen dag den dagen jag testade det så jag lyckades bara få en "vettig" solbild, den sista. Där ser ni dock, på grund av oskärpan, hur glittret verkligen är prismatiskt och riktigt snyggt! Ah, jag tror jag måste testa det här igen - snart!
 
Vill ni se mer grönt gör ni precis som vanligt på onsdagar - klicka er vidare till Karin på Vacker&Underbar och kolla in alla gröna godingar som kommer att samlas där under dagen! Tjipp!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Kattis säger:

    Jag använde tre-fyra lager av lightning ensamt och fick det täckande ändå faktiskt! Däremot "glömde" jag underlack och har fortfarande gula naglar pga det... :(

    2014-05-07 | 08:18:30
    Bloggadress: http://hurblirdet.blogg.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Härlig färg, men kanske lite stökigt. =)

    2014-05-07 | 22:11:08
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: