NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Gina Tricot - Aqua Glitter

Kategori: Naglar

För en gångs skull fick jag faktiskt sova länge idag - jag lyckades somna om när sambon gick till jobbet imorse (vilket jag sällan brukar lyckas med numera) och lyckades faktiskt sova till lite efter elva.. Lycka! Just nu är sömnen och jag inte direkt överens - de flesta nätterna varvas ganska långa vakenperioder med kortare stunder av dålig sömn, ingen sovställning är bekväm och hur jag än gör ryggen ont.. Men men, allt till trots njuter jag fortfarande av att vara gravid och det är ju i alla fall inte så långt kvar nu... (Inte för att jag är övertygad om att sömnen kommer att bli så mycket bättre sen, men jag slipper förhoppningsvis ha ont i ryggen i alla fall.. =))
 
Dagens lack är Aqua Glitter från Gina Tricot - en klar bas med turkosblått litet glitter, turkosblåa hexor och större prismatiska hexor. Jag föll pladask för det här under en shoppingtur men sedan har det varit stående på hyllan utan att användas. Jag har här testat att lägga det över lacket jag visade er förra veckan - Ocean Blue från Colorama. Jag använde tre lager, det var inte helt lätt att få med glittret upp, det behövdes en del fiskande och ännu mer duttande för att få med sig de större glittren. Framför allt på första lagret var det dessutom svårt att få glittren att vilja migrera från penseln till nageln.
 
Jag är inte nöjd med färgkombon på det här - glittret blir mer grönt på naglarna och skär sig nästan lite mot den blå basen. Måste fundera ut en bättre grundfärg kanske och se om lacket blir bättre då. Däremot så torkar lacket snabbt men behöver ändå Seche Vite för att bli jämnt och fint.
 
 
 
 
 
 
Vad säger ni om det här? Håller ni med mig om kombon eller? Och vill ni själva vara med på Blå Måndag är det lika enkelt som vanligt - lägg till er länk i InLinkz nedan så är det klappat och klart sen! =)
 
 

Kommentarer

  • Bella/sezethenail säger:

    Glittret ser jättesnyggt ut. Undrar om det kanske passar bättre på en ljusare grund?

    Svar: Ja, jag tror också att det hade varit bättre på en lite ljusare grund.. Eller kanske på en riktigt mörk grund, nästan svart.. Får testa mig fram lite antar jag...
    Tove

    2014-05-05 | 13:50:04
    Bloggadress: http://seizethenail.com
  • Lottsky säger:

    Snyggt och blingigt! Jag skulle nog testa det på ett ljusare lack eller ett som kontrasterar mot grundfärgerna i glittret.

    Svar: Ja, det är nog en bättre idé.. Det här blev jag som sagt inte så nöjd med..
    Tove

    2014-05-05 | 15:01:36
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Nailtastic säger:

    Det ser fint ut, men låter lite för meckigt att applicera för att jag ska bli sugen på själv.

    Svar: Ja, det var lite meckigt.. Men jag tror att det kan bli riktigt snyggt med rätt lack under, måste bara komma på vilket rätt lack är.. ;)
    Tove

    2014-05-05 | 15:13:37
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • skimmerstkuggan säger:

    Så fint det ser ut!

    Och du, lycka till om det skulle bli så att det dra igång snart!

    2014-05-05 | 20:01:42
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Anna säger:

    Jag testade på svart, men blev inte såld alls! Lacket kändes svårt och det blev inte alls som jag trodde... Såg så snyggt ut i flaskan...

    2014-05-05 | 21:39:51
  • Anonym säger:

    Med 2 min kvar plockar jag in mitt inlägg.. ;)

    Intressant lack, håller med om att något med kombon inte känns 100% mest pga silverglittret och inte det andra i min mening. Dock har den potential tycker jag! :D

    2014-05-06 | 00:01:13

Kommentera inlägget här: