NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: tema - flower power

Kategori: Naglar

Idag har Lela bestämt att det är Flower Power-tema på Nail Art Sunday. Jag har inte hunnit göra någon nail art idag, våra planer blev lite ruckade så vi var inte hemma förrän rätt sent, så det får bli lite bilder på två gamla nailarts som jag faktiskt är ganska nöjd med. Detta är försök ett och två på one stroke-metoden.. Man har en platt pensel och doppar ena halvan i en färg och andra halvan (tänk hörnorna nere på penseln) i en annan färg och sedan målar man på nageln (eller något annat om man nu vill det... ;)) Resultatet blir lite som en gradient, fast i mönsterform. Med tanke på att mina pedagogiska skills kanske inte är så bra så är det ju tur att det finns ungefär en ziljon tutorials på youtube - sök på one stroke nail art så hittar ni massor!
 
 
 
Den gröna är gjord på en bas av #63 från Viva la Diva och målad med hjälp av lila och guldig akrylfärg från Panduro. Prickarna är gjorda med grön akrylfärg från Sang. Den andra (som är andra försöket) är gjord på en bas av ett riktigt billigt, läskigt - garanterat INTE 3-free - lack från T*G*R som inte är något att hänga i julgranen. Nailarten är sedan målad med grön, blå och vit akrylfärg från Sang. Jag gillar designen bättre på de gröna, men blommorna är (förklarligt nog kanske) snyggare på andra försöket..
 
Vi får väl hoppas att Lela godkänner det här som ett bidrag till Flower Power, även om det kanske är mest Flower och inte så mycket power.. Men Lela brukar ju vara snäll så.. *blink blink*
 
Glöm inte att det är måndag imorgon, och som vanligt är den ju blå.. Vi ses då hoppas jag! Tjipp!

Kommentarer

  • Little Miss Nailpolish säger:

    Helt underbart vackert! Jag måste testa tekniken nån dag, men jag tycker det verkar jättesvårt även fast jag kollat massor på YouTube...

    Svar: Jag tyckte också att det verkade komplicerat, men när jag väl testade var det ganska lätt ändå.. Så testa säger jag! =)
    Tove

    2014-03-02 | 20:22:23
    Bloggadress: http://littlemissnailpolish.blogspot.se
  • Micki/nagelfager säger:

    Oj! Du var ju riktigt grym på onestroke. Har bara provat på papper än så länge. Hur svårt som helst..

    Svar: Oj, tack.. Jag tyckte att det gick lättare än väntat faktiskt. Det jag upptäckte var att det var lättare med en fuktig pensel än med en torr och gärna med lite lösare färger - det gör dock att man får göra mer än en gång eftersom de inte täcker så bra då. Och så lätt på hand..
    Tove

    2014-03-02 | 21:05:19
    Bloggadress: http://www.nagelfager.se
  • Anki säger:

    Oj, där kom nya ord för mej, måste youtuba.
    Fina var dom iaf.

    Svar: Ja, youtubea vet ja - det är roligt att testa nya tekniker.. =D
    Tove

    2014-03-02 | 22:05:03
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Lela säger:

    One stroke har jag övat på, både på nageln och på papper. Lyckas si så där var tredje gång ungefär;) Med andra ord inte redo för att tillverka en hel manikyr med det.
    Ditt andra försök såg väldigt fint ut, vissa av blombladen har helt rätt utseende:)

    Svar: Det är fördelen med akryl - blir det inte bra kan man ta bort det utan att behöva börja om.. ;) Ska försöka ge mig på one stroke igen, det var ju ett bra tag sen nu känner jag.. Ska testa lite olika användningsområden, olika varianter av blommor och så.. Får det bli en ledig dag..
    Tove

    2014-03-03 | 18:22:25
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Emma P säger:

    Jäklar vad snygga, enormt proffsiga och eleganta!

    Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir!
    Tove

    2014-03-03 | 19:07:11
    Bloggadress: http://Sminkan.com

Kommentera inlägget här: