NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Smitten Polish - Sunken Galleon

Kategori: Naglar

Måndag igen och våren verkar ha kommit till byn! Tredje dagen i rad som solen skiner och fåglarna kvittrar - underbart! Idag är det dessutom dags för första dagen med arbete i trädgården som husägare - vår trädgård är fortfarande fullbelamrad med grenar och kvistar som blåste ner i stormen i höstas. Kaaaaanske dags att ta tag i det nu, eller vad säger ni? =)
 
Men först ska det så klart visas nagellack här. Dagens vinnare är Sunken Galleon från Smitten Polish, ett lack som jag handlade hem för ganska länge sen men som fått stå otestat, varför vet jag inte riktigt. Jag föll ju för det redan när jag målade upp det på swatchsticka, men av någon anledning har det bara inte blivit av att använda det. Ett härligt turkosblått lack fyllt med glitter i olika varianter - microglitter i guld, mörkblått och grönt, små små guldiga hexor, stora silvercirklar och lite mindre guldcirklar. Namnet och glittren tillsammans får mig att se inspirationen som sjunkna piratskatter på havsbottnen - fullt med mynt i olika storlekar. Sambon däremot såg luftbubblorna som blir när något sjunker - vem vet väl vem av oss som har rätt? Han älskade färgen på lacket i alla fall men hade nog föredragit lacket utan i alla fall det stora glittret om jag känner honom rätt. Själv gillar jag allt, utom möjligen att glittren har en tendens att drunkna i lacket. Det var nästan täckande på ett lager - personligen hade jag nog föredragit att få måla fler lager - säg fyra eller något - mot att glittren fick synas mer genom lacket. På bilderna är det tre lättmålade lager Sunken Galleon, toppat med ett lager Seche Vite. Seche Vite behövs definitivt för glansen skull, Sunken Galleon torkar lite halvmatt för egen del, och dessutom för att få ett jämnt resultat. Täckningsmässigt hade jag klarat mig på två lager Sunken Galleon, men efter mitt andra lager hade jag nästan  inget synligt glitter alls utom de små hexorna så jag valde att lägga på ett lager till för den sakens skull. 
 
 
 
 
 
 
Som ni ser är mina naglar rätt rejält nerkortade - jag fick en ful spricka i långfingernageln ganska långt ner som - efter att ha lagats med lim och gellack fick växa ut en del. Nu kändes det dock som om det var dags så naglarna klipptes och filades ner och nu är det nagelvård på hög nivå som gäller - det har jag slarvat alldeles för mycket med under vintern.
 
Hur är det - visar ni också blått idag kanske? Lägg till er länk i InLinkz här nedan (creds till Karin som vanligt!) för att delta på Blå Måndag, svårare än så är det inte! Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Passionate about polish säger:

    Jättefint lack, Smitten gör så många fina :) Jag är också med idag!

    Svar: Ja, jag gillar det!
    Tove

    2014-03-10 | 18:29:54
    Bloggadress: http://www.passionateaboutpolish.com
  • Lottsky säger:

    Det där ser riktigt fint ut och passar så bra nu när våren börjar kännas av. :) Är med idag.

    Svar: Ja, det kändes vårigt och bra, lite därför jag valde det faktiskt! ;) Kul att du var med!
    Tove

    2014-03-10 | 19:09:51
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Vikab säger:

    Åh, jag tycker detta lack är fantastiskt! Men som du säger, glittren kan drunkna i färgen, har funderat på att se om man kan ha en liten hård pensel att doppa i borttagning och dra bort färg ovanpå dem.

    Svar: Ja, det borde man ju kunna göra kanske.. Men samtidigt gillar jag att de blir liiiite täckta, men inte helt.. Vill ha det lite som en jellymacka snarare..
    Tove

    2014-03-10 | 20:37:39
    Bloggadress: http://vandrargenom.blogspot.se
  • skimmerstkuggan säger:

    Vilket fint lack! Och äntligen är det vår. Härligt!

    Svar: Ja, men eller hur! Härligt och härligt!
    Tove

    2014-03-10 | 21:10:23
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Emma / Nail Lacquer Love säger:

    Jag tycker det ser riktigt tjusigt ut, även fast glittret drunknar lite. :)

    Svar: Ja, fint är det.. Men jag tror det hade varit ännu finare med lite mindre täckande färg..
    Tove

    2014-03-10 | 22:43:07
    Bloggadress: http://naillacquerlove.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: