NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Foxy Paws - One More Night

Kategori: Naglar

Idag blev det ett sent inlägg och det blir dessutom ett inlägg med bilder jag inte alls är nöjd med. Det här är ett jättefint lack, men jag lyckades inte på något sätt få till rättvisande bilder. Lacket är härligt duokromt i blått/lila men på bilderna får jag enbart fram det blåa - inte ens på undervattenbilderna lyckades jag få fram det duokroma. Tråkigt att visa upp bilder på ett otroligt vackert lack som på bilderna nästan ser tråkigt ut..
 
Foxy Paws - One More Night är alltså ett duokromt skimmerlack som, precis som Galaxy Invader som jag visade förra veckan, inte visar upp så mycket penseldrag som duokroma lack ofta gör. Dessutom innehåller One More Night små glitter som skimrar i regnbågens alla färger även om grundfärgen är guld - de ser ut som stjärnor på en himmel precis i övergången mellan kväll och natt. Superfint! Och som sagt ganska tydligt duokromt, om än inte på mina bilder..
 
Lacket torkar snabbt, är enkelt att måla med och täcker utan problem på tre lager på mina naglar. Det enda är att en inte får vara och pilla för mycket på naglarna medan en målar - då kan en råka dra med sig lacket en redan målat. Glittren är inte heller svårt att sprida ut, en behöver inte dutta eller fiska. Det är dessutom ganska lätt att ta bort, i alla fall för att vara ett glitterlack - grundlacket går enkelt bort och sedan var det lätt att skrapa försiktigt med andra handens naglar för att få bort de små glittren som försökte hålla sig kvar.
 
Trots att jag inte blev nöjd med bilderna blev det ganska många bilder - eller kanske är det just därför... Det var svårt att få med färgskiftningarna på samma bild, men ni ser nog att lacken visar upp sig från olika sidor på de olika bilderna - i alla fall hoppas jag på det.. Som ni kanske ser har jag inte satt mig in i det Lela berättade massor med bra information om i lördags - vitbalansen. Eller, ja, jag har koll på det men min mobilkamera har det inte.. Kanske läge att börja fotografera med systemaren igen istället?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad säger ni om det här lacket? Kan ni se hur vackert det är, trots något undermåliga bilder?
 
Vill ni själv vara med på Blå Måndag är det precis som vanligt som gäller - lägg till din länk i InLinkz här nedanför.. Tjipp!
 
 

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Såååå tjusigt! :-)

    2014-03-31 | 18:54:15
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Emelie/Nails and all that jazz säger:

    Riktigt snyggt! :) Jag är med idag, med en fin men skir historia från Kicks.

    2014-03-31 | 19:26:00
    Bloggadress: http://nailsandallthatjazz.blogspot.se/
  • Lottsky säger:

    Tjusigt! Är med idag. Fattas bara annat med min löjligt stora blå samling...

    2014-03-31 | 19:43:26
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • skimmerstkuggan säger:

    Vilket himla fint och mångfasetterat lack!
    Jag är med idag, med en sådär-snygg mani.

    2014-03-31 | 21:08:19
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Lackert säger:

    Snyggt! Vissa lack är helt hopplösa att få till bra bilder på

    2014-03-31 | 21:16:18
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: