NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Bootie Babe - Fine Behind

Kategori: Naglar

Livet som småbarnsförälder är något annorlunda än hur det såg ut innan. En ledig dag innan Prickens ankomst skulle ha firats i sängen, med lång sovmorgon och en stillsam start på dagen. Även om dagarna nu inte är lediga så är de ju ändå utan jobb så att säga men inte fasen blir det sovmorgon för det. Nejdå.. Halv fem imorse var det dags att gå upp - Pricken hade ätit och fått en ren blöja men var inte helt nöjd ändå utan ville helst bli buren runt, runt. Till slut lyckades jag få honom att somna tillräckligt länge för att kunna måla mina naglar gröna dagen till ära - med Fine Behind från Bootie Babe. Dock vaknade han igen innan jag kom så mycket längre och skulle vara i famnen igen. Han accepterade visserligen att jag satt still lite grann men inte att jag låg ner.. Hans pappa vaknade för att åka till jobbet och fick innan dess gosa lite med sonen under frukosten, under tiden jag passade på att kissa i fred - det vet en aldrig när en får göra det nästa gång.. ;) Och nu, nu har han äntligen ammat sig nöjd och somnat så djupt att han accepterar att ligga själv i babynestet - i alla fall så länge som han får ha pappas nerkräkta tröja som täcke.. De är märkliga de där små liven..
 
Men ja, jag hann ju som sagt måla naglarna gröna tidigt imorse, och jag hann fotografera det också minsann. Det här lacket har jag ju målat på för att blogga om i alla fall två gånger innan men aldrig kommit längre än så så nu var det dags. Fine Behind från Bootie Babe var det ja. Det är enligt beskrivningen ett kiwigrönt krämlack men jag skulle säga att det var en otroligt mesig kiwi.. Jag hade nog hoppats på mer stuns i färgen när jag köpte det här lacket - det här är snarare en pastelligt grön, lite vårgrön, lindblomsgrönt typ. Lacket är dock lite mer färgstarkt än det ser  ut som på mina bilder, här blev det ytterligare lite mer urvattnat än bilden jag hade i huvudet. Lacket är dessutom ganska skirt, på bilderna ser ni fyra lager och då är det fortfarande lite VNL i solljus. Första lagret ger mest en "missfärgning" av nageln så att säga. I övrigt är dock formulan helt okej, om än lite åt det lösa hållet. Det är lätt att måla på och det jämnar ut sig finfint vilket var lite oväntat med tanke på att det är ett pastellfärgat krämlack, de brukar ju vara lite meckiga att jobba med. Det torkar också helt okej snabbt, även om det nog hade kunnat få god hjälp på vägen av lite Seche Vite.. Men ja, om jag ska vara helt ärlig skulle jag säga att det roligaste för mig med det här lacket är flaskan. Tyvärr..
 
 
 
 
 
 
Vad säger ni om det här lacket - hiss eller diss? Har ni något annat tips på lack från Bootie Babe som är en must-have? För mer gröna lack kan ni i alla fall surfa in hos Karin som håller i Grön Onsdag som vanligt - där brukar det samlas en hel del godingar minsann! Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Bootie Babe har jag bara testat ett lack från och det var ordentligt skirt och svårt att få jämnt. Flaskorna är nog som sagt det roligaste med lacken - flera färger verkar ju vara dupes av Nubar-lack dessutom. Fast Bootie BaBes varianter är väl bättre prismässigt kanske? Färgen är ju fin ändå, en skir krispig vårgrön eller kanske pistage?

    2014-06-11 | 17:45:11
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Nailtastic säger:

    Hehe, fattar att det är galet svårt att hinna med naglarna i den utsträckning man kanske vill med en nyfödd där hemma. :-) Det här var en mjuk och klädsam grön.

    2014-06-11 | 18:53:59
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Väldigt fint! Synd att det var så skirt bara. Och bra planerat ändå att få till ett inlägg, kul att du var med! :D <3

    2014-06-11 | 20:40:56
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: