NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: tema - resa

Kategori: Naglar

Okej, jag hade ungefär en miljon idéer till det här temat.. Jag har gjort research och har en massa inspobilder i telefonen som jag tänkte utgå ifrån. Bilderna i telefonen är allt möjligt - riktigt fantastiska frihandade små konstverk med allt som hör resor till, tunnelbanekartor (var nog det som låg närmast att bli genomfört), den blå-röda streckade kanten på air mail med en poststämpel till (det är ju så många av våra nagellack reser hem till oss), en massa flaggor, karta och kompass, sevärdheter och vykort, en strand med hav, olika djurmönster, djur från olika världsdelar och galaxnaglar (en drömresa...) Och vad blev det av det hela? En tummetott - eller faktiskt inte ens det. Har inte gjort någonting alls med mina naglar på jättelänge nu och vet inte riktigt hur mycket av det som beror på att bilden på Pricken fortfarande sitter kvar på ringfingret.. (Det hade ju också passat in under temat resa dock - men den är ju redan visad.. ;) )
 
Så ja, det får bli fusk och fulheter här idag - en gaaaaaaaammal bild, 2,5 år gammal faktiskt. Detta var innan jag började blogga, men en av mina första seriösa nailarts. Det är på dåligt byggda naglar och inte det snyggaste jag vare sig sett eller gjort, men allt är målat på frihand med nagellack. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka lack jag har använt eller något sånt.. Hur det passar in på temat är såklart att sånt här ser man bara när man är ute och reser och dyker. Tror nog att Lela ska godkänna det hela..
 
 
 
Glöm inte att imorgon är det måndag och självklart en blå sådan! Tjipp!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Klart att det godkänns, så vackra fiskar hittar du knappast i svenska vatten och då måste man ut och resa:)
    Kul att se något så gammalt dessutom, även om förlängningarna inte är de bästa så är frihandandet snyggt.

    Svar: Tack så mycket.. Och nej, de förlängningarna var inte mycket att vara stolt över, men jag minns att jag var sjukt nöjd med fisken i alla fall! :)
    Tove

    2014-01-05 | 23:00:35
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Gelic' nail art säger:

    Jättefint! Imponerande att den är så bra för att vara så gammal. Sånt som är fruktansvärt gammalt i mina arkiv är ganska halvtaskigt och vint.

    Svar: Det här var en av de få bra kan vi väl säga.. ;)
    Tove

    2014-01-06 | 01:19:30
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se
  • Sminkan säger:

    Vilken härlig manikyr!

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2014-01-06 | 08:44:56
    Bloggadress: http://www.sminkan.com
  • Sandra - nagellacksnörd säger:

    Fina! Kul att se lite gammalt också!

    Svar: Tack så mycket! :)
    Tove

    2014-01-06 | 16:31:57
    Bloggadress: http://astrangershouse.blogspot.se
  • Michaela /nagelfager säger:

    Ååååå vilken fin fisk!!! Grymt jobbat!

    Svar: Tackar!
    Tove

    2014-01-09 | 09:06:12
    Bloggadress: http://www.nagelfager.se

Kommentera inlägget här: