NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: watermarble

Kategori: Naglar

Efter att jag fick hem ett gäng flaskor ur Color Clubs holografiska serie var jag tvungen att testa att marbla lite med dem.. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig, men det blev lite holografiskt i alla fall. Dock lär det ju behövas någon form av lack under för att det här ska bli snyggt, och det hade behövts rejält med uppstädning efter mina försök om jag skulle behållt manikyren. Nu tog jag bara det värsta och sedan bilder innan jag tog bort allting igen. Men det finns helt klart potential i det här känner jag - en kul bonus att det gick så bra att marbla med Halo Hues.. Vilka de övriga lacken i marblen är vet jag faktiskt inte riktigt nu längre, det är nog olika lack på alla naglarna i stort sett, jag skulle försök leta fram bra kandidater att marbla med så..
 
 
 
 
 
 
 
 
Mest nöjd blev jag nog med pekfingret och lillfingret, troligen för att där fanns både kontraster och bra holografisk effekt. Långfingret blev för lite kontrast och mönstret "försvann" lite där medan den holografiska effekten försvann nästan helt på ringfingret.. Vad säger ni? Något att fortsätta försöka få något vettigt ut av?
 
Glöm inte att surfa in hos Kerstin om ni vill se mer holografiskt, där brukar det finnas lite olika skönheter att titta på! =) Själv ska jag åka och köpa klänning, göra en förbesök hos frisören och köpa en spjälsäng till Pricken.. Kul dag! Tjipp!
 

Kommentarer

  • Gelic' nail art säger:

    Snyggt snyggt, gillade samma naglar som du. Experiment är alltid toppen och jag blir själv sugen på att marbla! :)

    2014-01-24 | 15:53:54
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se
  • Camilla säger:

    Snygga färger, och det har klart potential!

    2014-01-24 | 17:29:22
    Bloggadress: http://colorbyte.se/
  • Lela säger:

    Mönstret blev lillfingret blev riktigt snyggt!

    2014-01-25 | 18:37:33
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: