NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Vecka 28

Kategori: Pricken

Igår gick jag in i vecka 28.. Helt sjukt känns det! Att veta att det bara är 13 veckor kvar, max 15, tills vårt lilla pyre är här hos oss, UTANFÖR magen.. Det är mäktigt.. Det känns som om tiden går så himla fort och jag har känt mig rätt stressad för hur man ska hinna med allting. Efter denna gångna veckan känns det dock mycket lugnare! Jag och mamma var uppe i Ullared, på Gekås, i onsdags och shoppade loss. Jag kan lova att shoppingvagnarna var gaaaanska fulla - min mer än hennes. Nu var det visserligen inte baaara bebissaker som hittade vägen ner i kundvagnen, men ändå.. Ett urval av bebissakerna som fick följa med hem är:

  • 4 par strumpor, 4 bodies, 3 par byxor, fyra dregglisar och två pyjamasar
  • garn att sticka mössa, vantar och tröja av
  • Våtservetter, engångsunderlag och babypuder till blöjbyte
  • termometrar - både till rumpa och öron
  • Borste, babyolja och manikyrset (SJÄLVKLART måste Pricken ha ett eget manikyrset - sådan mor, sådant barn!)
  • Påslakan och ett babynest
  • Nappar, nappflaska och napphållare
  • Babymonitor
  • Bajspåsar att ha i skötväskan
Utöver babysakerna råkade jag även få med mig en plattång, badrumspapperskorgar, en massa förbrukningsmaterial (plastpåsar, folie, tvättmedel, tvål och sånt), lite mammakläder (bland annat tröjan jag har på mig på bilden..) en smoothiemixer, lite böcker, nagellack, nagellacksremover (både flaska och dip-in), Trind Nailrepair och Nail Balm, lite smink och lite annat smått och gott.. Baksätet på bilen var fullsmockat! =)
 
Under veckan har vi dessutom hunnit med att köpa en barnvagn - vi hittade PRECIS den vagnen vi ville ha på Blocket, i väldigt bra skick, till ett riktigt bra pris så vi slog till! Så nu har vi en Brio Happy kombi Compact stående i barnrummet - med vändbart teleskophandtag. Vi fick dessutom med åkpåse, regnskydd och skötväska - hur bra som helst! Längtar bara tills det är dags att ge sig ut med den på riktigt, i vårsolen, med vår lilla Prick i! Så nu finns det mesta hemma - så jäkla skönt. Ska ge mig på att sy lite mer babykläder och mer lakan till både sängen och vagnen men annars har vi snart allt! Yay!
 
Förra veckan
 
 Denna veckan
 
Funderar på om jag ska starta en renodlad gravid/babyblogg istället för att ha allt samlat här - kanske framför allt framöver när Pricken kommer ut och det kanske blir mer bebis än naglar i mitt liv ett tag.. Vad säger ni som läser här?
 
Tjipp!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Du behöver kanske inte skapa en helt ny blogg utan skapa en ny sida till den befintliga bloggen?
    Det är tröttsamt att administrera två helt olika bloggar tänker jag och tid kanske du inte kommer ha så mycket av framöver;)

    Svar: Hm.. Det vet jag inte riktigt hur man gör.. Men det kanske man kan kolla upp, eller kanske få hjälp med.. =) Och nej, tid är kanske inte det man kommer att ha mest av. Men jag har mest en känsla av att det kanske kommer att vara mer bebisposter än nagelposter också..
    Tove

    2014-02-18 | 10:44:04
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Tess säger:

    Håller med ovanstående talare, dessutom är det så himla mysigt att läsa om din graviditet!! Blir ju själv supersugen ;)

    Svar: Haha, det är inte all nice and shiny, men det är mysigt - det måste jag medge! Och kul att posterna uppskattas!
    Tove

    2014-02-18 | 16:09:43
    Bloggadress: http://irondedication.blogg.se
  • Lackert säger:

    Mej stör det inte att du skriver om pricken här ;) tycker bara det är kul att läsa och kolla på bilder. Skönt att ni fixat med det mesta :) tröjan var söt

    Svar: Göttans.. Jag gör det ju ganska tydligt också tänker jag, så man kan välja bort det om man inte är intresserad eller inte vill läsa det av någon anledning.. Och ja, det är riktigt skönt - den stora skräcken hade ju varit att föda för tidigt utan att ha hunnit fixa någonting.. Det var ju inte så himla länge sen jag bara hade två par strumpor hemma liksom.. ;)
    Tove

    2014-02-18 | 22:25:02
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Linda säger:

    Allt här, I say!

    Svar: Dåså - då kör vi väl på det, folk verkar vara hyfsat eniga och ingen har protesterat i alla fall... ;)
    Tove

    2014-02-22 | 09:54:25
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com
  • Lela säger:

    Jag vet inte hur/om det fungerar på den portalen du bloggar på men det fungerar utmärkt på blogger.
    Du får läsa på lite och se om det fungerar.

    Jag började tvärtom, bloggade bara bebis och gick sedan över till bara naglar. Men om du backar tillbaka till 2010 i arkivet så är det galet mycket bebis;)

    Svar: Ja, jag får väl göra det.. Eller så kör jag bara allt i samma blogg, ingen som protesterat så långt i alla fall.. ;)
    Tove

    2014-02-24 | 20:02:37
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: