NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

China Glaze - Purple Panic

Kategori: Naglar

Oh, idag ska jag få besök! Yay, ska bli supermysigt. Två härliga kollegor ska komma över och fika - känns mysigt och skönt med lite omväxling.. Nackdelen med besök är ju att man måste städa och lite sånt först bara, och nackdelen med det där med fika är att man måste fixa fika.. Så idag blir det ett snabbt och smidigt inlägg, sen ska jag städa och baka! =)
 
När jag var på Ullared med mamma så passade jag ju som sagt på att stanna till i nagellacksavdelningen och det var ett lack som bara skrek på mig där det stod i hyllan. Jag var bara tvungen - det var det perfekta rosa för mig.. Lite neonigt, skrikigt och IN YOUR FACE! Vad jag inte visste var att det var matt, men det borde man ju kunnat räkna ut med lilltån eftersom det var så mycket neon.. Men men, det skadar ju inte - vill jag inte ha det matt är det ju bara att slänga på lite topplack.. Det enda som inte stämmer med lacket är namnet - lacket är inte lila, det är rosa. Knallrosa. IN-YOUR-FACE-rosa! Kärlek på flaska!
 
Direkt solsken
 
Direkt solsken
 
I "skugga" innanför fönstret
 
Innanför fönstret
 
I solen innanför fönstret
 
Direkt solsken
 
Direkt solsken
 
Som ni kanske ser på bilderna så är lacket inte det allra enklaste att få helt jämnt, det var inte helt lättlackat. Det torkade snabbt och ville gärna dra med sig det halvtorra lacket under och dessutom bilda lite vallar om man inte var försiktig. En kan ju inte heller ha något topplack på och hjälpa till att jämna ut det, om en inte vill ha det blankt såklart. Men det är värt det, lacket är otroligt fint på även om det är lite, lite ojämnt om en tittar såhär nära. Men i ärlighetens namn, hur ofta gör folk det?

Kommentarer

  • Fingerfärger säger:

    Nä, inte är det lila inte... snarare stark rosa eller cerise (som väl egentligen är stark rosa :P). Gillar den matta ytan och kan tänka mig att det kan vara väldigt snyggt i nail art.

    Svar: Ja, precis.. Stark rosa, även om det finns en underton av kyla i det och det därför drar mer mot lila än mot rött.. Men inte lila inte!
    Tove

    2014-02-27 | 17:52:54
    Bloggadress: http://fingerfarger.blogspot.se
  • Lackgalen säger:

    Har detta lacket själv och bokstavligt talat älskar det! Så fint!

    Svar: Ja, det är himla fint faktiskt.. Liiiite mer lättmålad och det hade varit en fullpoängare!
    Tove

    2014-02-27 | 18:21:09
    Bloggadress: http://lackgalen.wordpress.com
  • Lackert säger:

    Detta var mitt absolut första China Glaze lack som jag köpte :) Minns att jag tyckte jag var knäpp som gick och köpte detta lackat för 99:- på kicks när jag inte ens gilla rosa :P Men jag föll för det direkt när jag såg det :) Tycker att det är skit snyggt än, är fler år sedan jag köpte det

    Svar: Haha, jag men lite så. Jag är inte heller så mycket för rosa av någon anledning, men sådana här starka rosa gillar jag!
    Tove

    2014-02-27 | 23:32:56
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Lottsky säger:

    Härlig och pigg färg! "Äkta" neoner torkar alltid till en matt finish (är en bra koll för att se om lacket har neonpigment i sig) så de är egentligen tänkta att ha topplack till för att få den där riktigt lysande finishen. Men det är ju bara kul att de funkar så här, blir mer variation när man enkelt kan välja om man vill ha det matt eller blankt.

    Svar: Visst är det så att neoner ofta torkar matt, men det var svårt att avgöra om det bara var en stark rosa eller en neon i flaskan.. Och ja, det funkar ju både blankt och matt, men jag gillade det såhär.
    Tove

    2014-02-28 | 12:03:27
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Micki/nagelfager säger:

    min färg ju!! älskar den här nyansen

    Svar: Ja, men eller hur! Så jäkla härlig!
    Tove

    2014-03-02 | 21:07:46
    Bloggadress: http://www.nagelfager.se
  • Micki/nagelfager säger:

    förresten hur kan man följa dig?

    Svar: Bloglovin är väl det lättaste antar jag. Finns på Instagram också under Nailmeblogg.. Och NAIL ME på Facebook..
    Tove

    2014-03-02 | 22:31:59
    Bloggadress: http://www.nagelfager.se
  • Michaela säger:

    Hittar ingen länk till bloglovin här på din blogg bara..

    Svar: Hmmm.. Det har funnits innan, skumt.. Får se vad jag kan göra åt saken..
    Tove

    2014-03-03 | 19:22:19
    Bloggadress: http://www.nagelfager.se
  • Evelinasfina Skönhetsblogg säger:

    Älskar detta :)

    2014-03-07 | 14:10:04
    Bloggadress: http://www.evelinasfina.se

Kommentera inlägget här: