NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: U Must Have This

Kategori: Naglar

Idag har varit en lagom produktiv dag. Efter att under helgen ha röjt och fixat en massa i huset och faktiskt fått tömt de sista flyttkartongerna var det idag dags att åka till återvinningen och slänga allt som inte fick vara kvar.. Det var rätt mycket..... Varför jag har sparat ALLA artikelkompendier och liknande från min utbildning som tog slut för två år sen - det övergår mitt förstånd.. ;) Sparade ett par av de jag tycker är intressanta fortfarande och slängde resten. Så - till tippen med fullastad bil, slänga allting, vilken känsla! Sen försökte jag mig på att köpa ny bakrutetorkarblad till min bil, men se det gick inte alls. Tydligen måste jag åka till märkesverkstad för att göra det.. Blö! Men en hel dunk spolarvätska fick jag i alla fall köpt och matat pärlan med. När jag ändå var där passade jag på att köpa en biltvätt - en blöt och kladdig vinter i kombination med att bo vid en grusväg och köra en del på saltade vägar är kanske inte det bästa för bilen så den var hyfsat smutsig nu.. Körde fram och ställde mig vid porten till biltvätten när det helt plötsligt kom en kille och knackade på min ruta. "Eh, ursäkta, men det är kö här..." Jahaaaaaa, så du menar att de där bilarna som står uppradade en liten bit bort alla väntar på biltvätten... Oooops! Pinsamt, jadå, men det var ju bara att åka och ställa sig sist i kön.. ;) Det tog en stund, men då hann jag ju också surfa runt lite i bloggosfären och se att det är en hel del av er som har blått på klorna idag - roligt! Hoppas ni vill vara med på Blå Måndag också bara, även om inlägget kommer sent..
 
Idag har också jag blått på naglarna. Och inte vilket blått som helst, Azure från Chanel är det som får pryda klorna idag.. Men, det kommer ni inte att få se. Tyvärr hann jag inte fotografera det medan solen var framme och gladde oss med sin närvaro - eller ja, hann och hann, jag tänkte inte på att göra det när jag satt i kön till biltvätten.. Och här hemma är det helt jäkla omöjligt att få till bilder som ger lacket rättvisa så det tänker jag inte ens ge mig på. Istället ska ni få se ett annat blått lack - U Must Have This från H&M. Ett underbart härligt, lite mörkare, babyblått krämlack från H&M - som vanligt med bra kvalitutta och egenskaper. Det enda problemet är att det är lite svårt att få jämnt när man målar, det vill gärna valla sig precis som många andra pastellfärgade lack. Det jämnar dock ut sig finfint med Seche Vite på toppen - och ett lager överlack behövs oavsett vilket för att få lite glans på naglarna. På bilderna får ni dock se två lager utan överlack - bilderna är från ett tidigare tillfälle..
 
 
 
 
 
 
 
Om du också är med på Blå Måndag så lägger du enkelt till din länk i InLinkz här nedan. Om orken finns efter städningen imorgon blir det nog också en länklista old style - jag saknar att skriva dem måste jag erkänna! Har du problem med att lägga till dig själv på InLinkzen så hojta till så är det säkert någon som hjälper dig!
 
Puss och kram!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Vilken härlig sommarblå färg!

    Svar: Ja, men eller hur! Gillar det skarpt!
    Tove

    2014-02-10 | 18:06:21
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Pamsan säger:

    Supergulligt. :) Jag är med och visar sand idag.

    Svar: Härligt, kul att du var med!
    Tove

    2014-02-10 | 21:48:19
    Bloggadress: http://pamsan.wordpress.com
  • skimmerstkuggan säger:

    Vilken söt blå!

    Svar: Ja, jag tycker det jag också..
    Tove

    2014-02-10 | 22:00:15
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: