NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Kubiss - Denim Effect

Kategori: Naglar

Så var det måndag igen - var tar veckorna vägen egentligen? Jag och sambon passade på att gå på bio och äta ute i fredags - såg Hundraåringen och kan verkligen rekommendera den. Självklart var den inte allt boken är, men den var riktigt bra ändå och det var flera gånger jag skrattade högt.. Men äta ute ja.. Note to self, när det är Alla Hjärtans Dag OCH fredag samtidigt är det ett tips att ringa och boka bord lite mer än två timmar innan man hade tänkt äta.. ;) Inte ens på svågerns restaurang kunde vi få plats, så det fick helt enkelt bli på ortens lilla lokala pizzeria.. =) Kanske inte som det var tänkt, men det var trevligt ändå måste jag säga!
 
Men ja, nu är det ju inte fredag utan måndag och som vanligt är den blå.. Förra veckan passade ju jag och mamma på att ta en shoppingrunda till Ullared och SJÄLKLART var nagellackshyllan ett av de första stoppen.. Det fick följa med ett par lack hem, dock färre än jag hade trott - det fanns inte så mycket roligt att välja på tyvärr. Men jag fick i alla fall tag på Kubiss - Denim Effect, ett matt denimblått lack med silverskimmer i. Jag har sett det på lite olika bloggar tidigare och gillar det verkligen. Enda jag ångrar med köpet är att jag inte passade på att köpa en backup direkt, det är riktigt snyggt och flaskan är lite liten.. Men men, så har jag sagt med fler lack och jag har ännu inte lyckats ta slut på något av dem så..
 
På bilderna ser ni två lager Denim Effect och bara för att testa hur det blev så slängde jag på ett lager Seche Vite på ringfingret. Jag har svårt att bestämma mig för vilket som är snyggast - matt eller blankt - men det är ju helt klart mer speciellt och "unik" i matt version. Båda är i alla fall riktiga höjdare. Lacket täcker riktigt bra, egentligen hade jag nog klarat mig finfint med ett lager men två ger lite mer av det silvriga vilket jag gillade. Det är lättmålat också, men flaskan är som sagt liten och därmed även penseln. Den hade gärna fått vara lite längre för att underlätta målningen. Som vanligt med matta lack så torkar det snabbt, men däremot är det lite mer ömtåligt än vanliga lack upplever jag - även när det är torrt är det lätt att sätta hack och märken i det.
 
På bilderna ser ni också en uppsättning dåligt skötta nagelband som hade varit superglada för lite omvårdnad och återfuktning. Tyvärr kom jag på det efter att jag lackat med det matta lacket och den effekten har jag tidigare upplevt blir lite förstörd av att smörja in nagelbanden. Ni ser också fyra/fem fingrar som ser ut att passa bättre på ett lik, men där beskyller jag faktiskt kameran - riktigt så blåbleka är inte fingrarna på riktigt, phew!
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack vare Karin blir det InLinkz som vanligt idag, så är du med idag så är det bara att lägga till din länk här nedan. Har du problem med det så hojta till bland kommentarerna så finns det säkert något snäll själ som kan hjälpa dig! Hur man gör för att vara med? Enkelt - lacka naglarna blåa, ta bilder, blogga ett inlägg och lägg till länken till ditt inlägg här nedanför.. Simple as that! Tjipp!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Riktigt läckert tycker jag. :-)

    Svar: Ja, jag också..
    Tove

    2014-02-17 | 14:58:26
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Sandra - nagellacksnörd säger:

    Snyggt! Kul med så fina budgetlack faktiskt! Och mina nagelband är likadana, speciellt när man precis tagit bort lack... Hoppas på förändring mot vårkanten! :)

    Svar: Ja, budgetlack som är snygga och känns bra är en hit! Ja, jag hade ju precis tagit bort ett annat lack och helt missat att smörja in mellan.. No good!
    Tove

    2014-02-17 | 15:55:51
    Bloggadress: http://astrangershouse.blogspot.se
  • Fröken Nilsson säger:

    Snyggt det där du!! har kollat på det ett antal gånger på Gekås men ff inte fått tummen ur ;)
    Ser att någon vänlig själ redan lagt till mitt bidrag :)

    Svar: Ja, jag la till de bidrag jag kunde hitta eftersom jag inte fick upp inlägget i någon bra tid.. =) Det är helt klart värt ett inköp!
    Tove

    2014-02-17 | 17:20:47
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Lottsky säger:

    Det där ser riktigt cool ut! =) Både utan och med överlack!

    2014-02-17 | 18:33:48
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • skimmerstkuggan säger:

    Vilket jättefint lack, både som matt och som blankt!

    Jag har också blått på lager idag, om man får vara med med ett öga istället för naglar :)

    Svar: Här är vi inte så knussliga! =) Välkommen!
    Tove

    2014-02-17 | 20:43:09
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Bella/Seizethenail säger:

    Gillar den jättemycket! Men jag tycker flaskan är himla söt också med jeansmönster på locket, det var egentligen mest därför jag köpte det :P :P fast sen gick min flaska tragiskt nog sönder, hehe typiskt..! Fast lacket är kvar, men i en annan flaska.

    Svar: Ja, flaskan är skitsöt, även om den är i minsta laget för att vara smidigt..
    Tove

    2014-02-17 | 20:55:23
    Bloggadress: http://seizethenail.com/
  • Linda säger:

    Snyyyggt! Jag kan inte vara med för det står bara såhär när jag försöker "Link already exists in linkup
    ". Fattar inget!

    Svar: Äh, det är bara för att jag redan har lagt till dig ju.. ;)
    Tove

    2014-02-17 | 21:59:52
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com
  • Linda säger:

    Jahaaaaaaa! Det ser jag ju nu! ;-) tack!

    2014-02-17 | 22:12:03
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com
  • Lela säger:

    Även om det ser bra ut med överlack också så föredrar jag det matt.

    Svar: Ja, jag föredrar också det matt måste jag säga.. Det känns betydligt mer unikt och speciellt i matt version och det är riktigt snyggt dessutom!
    Tove

    2014-02-18 | 10:53:25
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: