NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Sephora - Walk On The Wild Side

Kategori: Naglar

Dags för det näst sista lacket från sambon - Walk On The Wild Side från Sephora. Det här lacket var nog det som tilltalade ögat mest från början - en härlig duokrom i grönt och blått, vad kan liksom gå fel? Visst har jag ett par liknande i samlingen men de är ju så vackra..
 
 
 
WOTWS är som sagt en blågrön duokrom men till skillnad från exempelvis Lady Luck från H&M, som är lik i övrigt, så blir inte detta lack randigt på samma sätt, det finns inte spår från penseln i den färdiga finishen. Annars har ju duokromer, i alla fall de jag testat, ofta en tendens att vara lite "frostiga" i finishen tyvärr. Men inte WOTWS som sagt. Istället får man en skimrande yta med den härliga effekten att skimret ibland visar sig i motsatt färg som lacket - när lacket är grönt är skimret blått och tvärtom. Superfint! Den duokroma effekten är inte superstark men tydligare i verkligheten än den är på mina bilder. Inte ens i vattnet lyckades jag få riktigt tydlig bild på effekten - effekten blev bara att bilderna blev suddiga tyvärr... =(
 
WOTWS var lätt att måla med, den lite bredare, rundade penseln i Sephoras flaskor passar mig finfint och lacket täcker bra - på bilderna är det tre lager utan underkläder, men det hade räckt med två. Även i övrigt hade lacket bra egenskaper - det har en fin formula, är lätt att lacka med och torkar snabbt. Och har jag sagt att det blev snyggt på? ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Undervattenbild
 
 
 
Vad säger ni, visst var det ett bra val av sambon, det här också? Imorgon blir det ytterligare ett födelsedagslack, och med tanke på vilken dag det är kanske ni har en aning om vad som ligger på lut? Vi ses då hoppas jag! Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Lackert säger:

    Vackert

    2014-08-16 | 00:36:23
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Lela säger:

    Mmmm, ett exemplariskt val av din sambo! Jag är ju så svag för den här typen av lack, denna var väldigt snygg. Underbar första bild på ett underbart lack.

    Svar: Ja, den är otroligt snygg och sambon har faktiskt gjort riktigt bra val!
    Tove

    2014-08-16 | 20:31:25
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: