NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

China Glaze - Stone Cold

Kategori:

Innan vi kommer in på lack och andra trevligheter MÅSTE jag bara avslöja en annan trevlighet, som inte har så mycket med lack att göra direkt, om än lite.. Det är såhär att jag och min käre sambo båda två har varit helt inställda på att vi inte vill bo i lägenhet i längden utan att vi vill ha hus. I min hjärna har det antingen varit ett rött eller ett vitt hus. Båda har vi varit överens om att vi inte vill bo i stan, men ändå inte allt för ensligt eller långt från närmsta tätort. Båda har velat ha carport för att parkera bilen och slippa skrapa rutor på vintern. Han har varit inställd på ett enplanshus (för vi "ska bli gamla tillsammans där" och då orkar man ju inte gå i trappor sen..) och det ska finnas rum nog till en hel hög med ungar..
För ett tag sen så ramlade vi över ett hus som vi båda föll pladask för. Det låg dessutom i rätt prisklass och det ligger helt klart inom hans accepterade pendlingsradie och höll sig väl på rätt sida om gränsen för min. Vi körde förbi utanför för att titta på det för ett litet tag sen, såg att det var folk där på visning. Vi ryckte lite på axlarna, gick dit och knackade på och frågade om vi också fick kika runt lite. En helhärlig mäklare svarade att det kunde vi ju få göra - och huset var lika fint som på bilderna. Så, efter lite funderingar la vi ett bud för ett par dagar sedan och nu - efter lite (eller massor av) telefonsamtal fram och tillbaka mellan oss, säljaren och mäklaren så har vi gjort slag i saken och faktiskt köpt oss ett hus.. YAY! =)
 
(Hur lacket kom in i det hela? Jodå, det finns som sagt en massa rum i huset och ett av dem ska få bli ett arbets/nagellackningsrum tills vidare i alla fall! =) )
 
Men ja, till lack lite mer konkret nu då kanske, efter min off topic story här.. Tack vare finaste Linda fick jag tag på ett av mina önskelack när Grand i Göteborg hade rea. Det här är ett lack som jag gillat sen jag såg det för första gången, även om det inte kanske stått HÖGST upp på listan..
 
China Glaze har gjort ett fantastiskt härligt lack i Stone Cold. Det är ett svart krämlack med massor av silverglitter i - inget unikt med det i sig. Stone Cold torkar däremot matt och bildar verkligen en stenliknande yta - det ser ut som mattpolerad svart granit eller något. Ungefär precis så här vill jag ha köksbänken i huset, istället för den - visserligen ganska snygga - köksbänken som är där nu..
Precis som de flesta matta lack så torkar det ganska fort, eller ja, väldigt fort faktiskt. När jag swatchade på swatchsticka så räckte det med ett, flödigt, lager av Stone Cold men på naglarna fick jag använda två för att få till den där sidenmatta, släta ytan och ett fullkomligt heltäckande resultat. Bara för att testa så la jag på ett lager Seche Vite på ringfingret också, och lacket är ju grymt snyggt även i den blanka varianten, men jag föredrar det nog mer matt faktiskt. Som ni ser blir lacket dock inte sådär glasblankt som det brukar bli med Seche Vite - jag tror att det matta i Stone Cold drar ner glansen lite.
 
Jag tycker det här är ett helt fantastiskt vackert lack och ser redan fram emot nästa gång det är dags att använda det igen! Trivdes fantastiskt bra i det här lacket! Så tack igen Linda!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • LadyNight säger:

    Ursnyggt lack! Och stort grattis till huset :)

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-07-22 | 22:09:30
    Bloggadress: http://pysselstund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: