NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: tema randigt

Kategori: Naglar

Idag är det tema randigt hos Lela.. Jag hade en helt annan idé från början, eller två egentligen. Den ena är inspirerad av en bild från Instagram (där hittar ni mig under @nailmeblogg förresten, om någon är intresserad...) med tvärrandiga naglar i olika färger. Min sambo brukar ju småretas med mig för att jag älskar tvärrandiga, gärna blockrandiga, tröjor så det hade ju passat mig perfekt. Den andra idén var också tvärrandigt men mer marint men det såg jag att någon annan redan hade gjort idag så.. Så det fick bli en ny idé istället..
 
Naglarna är lackade med Dream från Zoya, ett lack som jag kommer att skriva mer om längre fram, och toppade med Seche Vite. Ovanpå det, två bitar nail stripe på varje nagel - en i mitten och en längre åt sidan. Ovanpå det målade jag sedan två lager White on White från China Glaze (noga så att jag inte kom utanför tejpen i mitten) innan jag drog bort tejpen. På så sätt blev nästan halva nageln vit med en blå rand genom. Jag gillar konceptet, helt klart, men jag är inte riktigt överens med nail stripes än - jag har inte riktigt hittat tekniken för att få sådär perfekt skarpa kanter - ska jag dra bort tejpen direkt eller när det torkat lite? Inget verkar funka för mig... =( Men det blev ändå helt okej känner jag, det är ju mest när jag tittar nära (eller fotograferar så) som det syns att kanterna inte är perfekt skarpa.. I verkligheten ser det bra ut..
 
Min sambo gillade manikyren och tyckte att det såg ut som racerbilar - tydligen påminner det om Fords bilar på något sätt, de är tydligen blåa med vita ränder längs med mitten på bilen. Najs - då får jag ju in fartränderna också vilket ju måste passa in bra på temat.. ;)
 
 
 
 
 
 
För mer nailarts på temat randigt surfar ni med fördel in hos Lela, där finns en hel del snyggt har jag hunnit se. Själv ska jag in och kika lite mer noggrannt nu.. Tjipp!

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Snyggt och underbart fint blått lack! Det får vi se en blå måndag hoppas jag!

    Svar: Det kommer en Blå Måndag - det lovar jag.. Det är dock lite speciellt, jag berättar mer när jag visar upp lacket.. =)
    Tove

    2014-04-27 | 22:45:53
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Men såååå snyggt!!

    Svar: Tack! Gillar det skarpt själv..
    Tove

    2014-04-28 | 08:50:08
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Anna säger:

    Det ser ju ut som motorhuven på en Mustang! Läckert!

    Svar: Åh, det var precis vad sambon sa också! =)
    Tove

    2014-04-28 | 20:15:13

Kommentera inlägget här: