NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Sephora - Mr Positivity

Kategori: Naglar

Åh, mysmorgon med alla djuren.. Rutan låg i sängen med mig, Norman snodde Millies hörna och Mille annekterade istället soffan och Normans säng. Efter kisseri och lite mat har vi sedan spenderat sängen väääldigt stilla och lugnt - Norman har hoppat upp och lagt sig i sängen i gästrummet/datorrummet, Millie ligger kvar i Normans säng och Rutan har mest legat och brottats lite med Pricken - hon uppskattar nog inte riktigt att bli sparkad på men hon verkar mysa av massagen när Pricken rumlar runt.. ;)
 
Men ja, nagellack var det ja! Onsdag och grönt som vanligt - idag ytterligare ett lack från Sephora-shoppingen som kusinens man blev tvingad att göra. Idag ska ni få se Sephora Formula X - Mr Positivity, ett ganska mörkt grönt lack fyllt med glitter i lite ljusare grönt. Trots att det är ett snyggt lack så var jag besviken när jag använde det. Jag trodde när jag beställde det att det skulle vara ett strukturlack - ett som skulle vara lite mer grönt och lite mindre svärtat än IsaDoras Emerald Crush - men det är ett "vanligt" glitterlack. Om jag inte hade haft förväntningarna på ett strukturlack hade jag nog dock varit väldigt nöjd med det här, det är snyggt, lättmålat och torkar ganska snabbt. Det täcker dessutom ganska bra - här är det två lager Mr Positivity över två lager Bruton Mews från Nails Inc. Lacken är visserligen ganska lika i färgen så kanske svårt att avgöra precis hur täckande Mr Positivity är, men det är i alla fall lite blåare än Bruton Mews för sig själv och glittret känns jämnt över hela nageln.
 
 
 
 
 
 
 

Mer grönt hittar du som vanligt hos Karin som varje onsdag samlar alla gröna, sköna blogginlägg under Grön Onsdag så missa inte att kika in där och se vad det finns för tjusigt att kolla på idag. Tjipp!

Kommentarer

  • Anki säger:

    Fint var det iaf.

    Svar: Ja, det är fint.. Det var nog bara precis när jag använde det som jag var missnöjd - mest för att jag väntat mig något annat..
    Tove

    2014-04-09 | 16:14:11
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Jättefint! Och vad mysigt med alla djur (är de hundar allihopa, har missat det... på nåt vis)!

    Svar: Ja, det är mysigt för det mesta - inte alltid, men för det mesta... Nej, två hundar och en katt - kan slänga upp lite bonusbilder om du vill?
    Tove

    2014-04-09 | 20:59:24
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Michaela säger:

    Har spanat in formula x lacken förut och varit rätt sugen på en del av de, detta hjälpte ju inte , sååå fint!

    Svar: Ja, det är finfint.. Jag har ju upplevt att lacken "ramlar av" i sjok, precis som om jag har Seche Vite under, men jag har nog konstaterat att jag tror att det beror på mitt underlack istället så det har nog inget med de här lacken att göra..
    Tove

    2014-04-09 | 21:55:43
    Bloggadress: http://www.nagelfager.se
  • Lackert säger:

    Det är ju wow snyggt ju :) men Förstår ju besvikelsen om man trott att det var ett textur lack

    Svar: Ja, det är snyggt.. Men som sagt, om en förväntar sig något annat så blir en lätt besviken.. Nu i efterhand kan jag också se att det är riktigt snyggt istället.. =D
    Tove

    2014-04-09 | 22:13:38
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Honi säger:

    Det var ju ändå väldigt tjusigt tycker jag :-) Glittret ger lite mer djup, men ja jag kan förstå att du blev besviken om du hade väntat dig texture

    Svar: Ja, precis.. Men ja, snyggt är det.. men det är inte struktur..
    Tove

    2014-04-10 | 07:18:08
    Bloggadress: http://honibeauty.com
  • Lela säger:

    Tycker inte att det gör något att det inte var ett strukturlack, det ser fint ut som det är.

    Svar: Nej, det gör ju inget egentligen, bara att när jag hade förväntat mig det så blev det så fel när det inte var det.. Men ja, nu när jag vet att det inte är det så tror jag att jag kommer att gilla det bättre nästa gång..
    Tove

    2014-04-10 | 20:22:43
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Jaa! Älskar djur!

    Svar: Kommer bonusbilder i ett inlägg imorgon dådå.. =D
    Tove

    2014-04-10 | 22:12:56
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: