NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: H&M - Blue Metal

Kategori: Naglar

Idag ska ni få se ett lack från H&M som jag vet att jag föll pladask för när Linda visade upp det på en tidigare Blå Måndag. Då hade jag bara ett par dagar innan stått och velat fram och tillbaka huruvida jag skulle köpa det eller inte - och till slut ställt tillbaka lacket på hyllan. Nu hade jag tur och hittade det i mellandagarna, lagom till rean, så jag fick tag på det i alla fall och till ett mycket bra bra pris dessutom - tror att jag betalade 10 kronor för det. Sedan har jag använt det flera gånger, men det har aldrig blivit av att jag tagit bilder på det - eller rättare sagt har bilderna varit så dåliga.. Men nu har jag ju troget följt Lelas fotoskola på bloggen vilket faktiskt gjorde att jag kunde ta i alla fall hyfsade bilder på det här lacket.. Tyvärr är bilderna lite oskarpa av någon anledning, men äntligen har jag fått min kamera att ta bilder som är rättvisande i färgen! :D (tack för den lektionen om vitbalans, som jag ju egentligen kunde, men inte tillämpade.. ) Dessutom börjar i alla fall jag och den uppdaterade versionen av mitt bildhanteringsprogram att bli vänner så det går liiiite lättare att beskära och fixa bilderna.
 
Men ja, Blue Metal alltså. Ett matt metalliclack i en underbar blå färg med lila undertoner. Inte blir det så mycket penseldrag heller när jag målar försiktigt vilket alltid är ett plus i kanten för min del. Att det dessutom är lättmålat gör ju ingenting sämre. Torktiden däremot. Yttorrt blir det ganska snabbt men eftersom jag inte kan använda Seche Vite (utan att förstöra den matta finishen that is) så blir det inte genomhärdat så snabbt som jag önskar. Det gör att det är väldigt lätt att få märken i lacket ganska länge efter att det är ditmålat tyvärr.
 
H&M är som vanligt lite lätt obeslutsamma och kan inte riktigt bestämma sig för en design på sina flaskor - detta var ytterligare en ny variant H&M-flaska i min samling men jag gillar ändå den här på något sätt. Korken är visserligen lite stor men känns ändå inte särskilt svår att hålla i när jag målar och penseln är bra (som den brukar vara!) Och viktigast av allt är ju ändå att lacket är snyggt på.. Här på mina bilder ser ni två lager Blue Metal, utan överlack som sagt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Självklart var jag tvungen att testa hur lacket skulle se ut blankt också så jag drog på ett lager Seche Vite också en stund senare. Kanske ser ni att det finns lite små märken i lacket - de hann jag få dit innan jag fick på överlacket.. Kanske ser ni också, på båda varianterna, att det är ett rätt så oförlåtande lack - ojämnheter på naglarnas yta syns rätt bra. Bland annat kan ni se det på min ringfingernagel, ner mot nagelbandet, där min nagel är lite bulig.. Men vad säger ni - vilket gillar ni bäst, blankt eller matt?
 
 
 
Om ni också vill vara med på Blå Måndag (vilket jag har sett att det finns ett par där ute i bloggosfären) så är det lika enkelt som vanligt - lägg till länken till ert blåa blogginlägg här nedanför så är du klar sen! =)
 
 

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Normalt sett föredrar jag lack med blank yta, men det här tycker jag är snäppet läckrare utan överlack. :) Är med idag!

    Svar: På bilderna föredrar jag nog också det matt, men i verkligheten vete fasen om inte det blanka vinner faktiskt.. Färgen kommer mer till sin rätt då..
    Tove

    2014-04-07 | 15:35:06
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Emma / Nail Lacquer Love säger:

    Ooh, det där gillade jag!

    Svar: Ja, det är snyggt som attan! Kolla in Lindas bilder också, de är betydligt bättre än mina! =D
    Tove

    2014-04-07 | 16:18:37
    Bloggadress: http://naillacquerlove.blogspot.com/
  • Anki säger:

    Snyggt!!!!

    Svar: Tack!
    Tove

    2014-04-07 | 18:47:42
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Fröken Nilsson säger:

    Snyggt både matt och blankt!!
    Det där med alla inställningar på kameran....ja det är något jag skulle vilja ha mer tid att forska i...

    Svar: Ja, jo.. En fotokurs i verkligheten hade kanske inte varit helt fel, men det är ju roligt i alla fall.. =D Ska dock skaffa mig ett vitbalanskort att ha i kameraväskan, det gjorde det hela myyyycket bättre!
    Tove

    2014-04-07 | 18:56:28
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Emelie/Nails and all that jazz säger:

    Åh, jag har också velat fram och tillbaka med detta lack och slutligen ställt tillbaka det på hyllan. Måste kolla om det finns kvar i butiken nu, detta var ju klart över förväntan :)

    Svar: Hoppas för din skull att det finns kvar, men jag tvivlar tyvärr på det..
    Tove

    2014-04-07 | 19:53:57
    Bloggadress: http://nailsandallthatjazz.blogspot.se/
  • skimmerstkuggan säger:

    Wow vad snyggt! Hoppas att jag hinner haffa mig en flaska :)

    Jag är med idag, men en riktig favorit!

    Svar: Njae, det var ju som sagt ett tag sen det såldes och jag har inte sett det på hyllorna sedan dess - men jag håller tummarna för dig!
    Tove

    2014-04-07 | 21:16:45
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Blowfish säger:

    Riktigt läckert, både med och utan topplack! Jag äger detta och det lila från samma "kollektion" men har inte använt någon av dem, kanske är dags? :)

    Svar: Det är det! Helt klart!
    Tove

    2014-04-07 | 22:41:23
    Bloggadress: http://makeupbyblowfish.blogspot.com
  • Michaela säger:

    Älskar detta lacket. Har alla tre =)

    Svar: Ja, det är härligt.. Önskar att jag köpte de andra också..
    Tove

    2014-04-07 | 23:22:22
    Bloggadress: http://www.nagelfager.se
  • Anonym säger:

    Det här vill jag haaaaaaaaaa..... Jättehimlafint!!

    Svar: Ja, det är snyggt!
    Tove

    2014-04-08 | 15:10:54
    Bloggadress: http://colourize-me.blogspot.com
  • Martina - Colourize Me säger:

    Nämen, namnet kom inte med! Höhö....

    Jag vill ändå ha't!

    Svar: Jodå, det kom med! =D
    Tove

    2014-04-08 | 15:11:36
    Bloggadress: http://colourize-me.blogspot.com
  • Lackert säger:

    Det är riktigt snyggt! Jag har det lila

    Svar: Ja, det är också riktigt snyggt!
    Tove

    2014-04-08 | 20:27:42
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: