NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Alanna Renee - Stupefy!

Kategori: Naglar

Idag får ni bilder från arkivet. Dock inte från bloggarkivet, men från mitt bildarkiv. Jag har en hel del lackbilder där, dock är de flesta av dem inte redigerade eller beskurna så ibland känner jag mest för att bara radera hela mappen och börja om. Dessutom har jag såklart inga anteckningar kring lacken heller. Men, samtidigt är det rätt skönt att ha lite bilder nu när jag inte är så duktig på att måla om naglarna så ofta. Dagens lack är i alla fall en godbit - trots att det är rosa. Det är Stupefy! från Alanna Renees Harry Potter-kollektion Magical World Collection.
 
Stupefy är en av de vanligare trollformlerna i Harry Potter och effekten är att personen blir som lamslagen och far iväg bakåt. De använder ofta den som försvar för att bli av med sina angripare.. I slutet av inlägget har jag lagt in ett litet filmklipp med en massa scener ur de  olika filmerna där Harry och andra använder just Stupefy-trollformeln.
 
Men för att komma till Stupefy i den form som det är mest intressant för bloggen, i nagellacksform alltså, så är det ett ganska mjukt rosa lack som är fyllt med vita glitter - stora och små hexagoner. Lacket är lite av crellyvariant så glittren blir inte täckta av själva lacket utan lyser igenom vilket får effekten att de istället blir rosa i olika nyanser. Det påminner ganska mycket om Avada Kedavra och Butterbeer ur samma kollektion, som jag redan visat - det är bara färgen på lacket som skiljer sig åt.
 
Precis som det brukar vara med Alannas lack så är även Stupefy! lätt att måla med, hamnar där jag vill ha det och torkar snabbt. Dock kräver det lite topplack så Seche Vite användes i alla fall - här är det två lager Seche Vite på tre lager Stupefy! om jag minns rätt. (bilderna är dock tagna i oktober så jag reserverar mig för att minnas heeeeeelt fel.. =)) Den stora nackdelen med Alannas lack är att de är svåra att få tag på till vettigt pris. Antingen får en köpa dem direkt från Alanna och då är frakten ganska häftig eller så får en köpa dem från exempelvis Norway Nails och då är priset på lacket desto häftigare. Min senaste beställning med AR-lack har jag för mig att jag köpte från USA efter att ha räknat ut att det skulle bli det billigaste totalt. Just Stupefy! fick jag dock langat av en kompis i Australien som skulle till Sverige på besök - han fick ha med sig en 12 flaskor lack eller något i bagaget... ;)
 
 
 
 
Vad tycker ni om lacket? Jag tycker det är lite sött sådär, men trivs förvånansvärt bra i det trots att det är rosa vilket sällan brukar gå hem. Jag tror att det är glittret som gör sitt till - samt att lacket är så bra i övrigt att det spiller över på känslan för det! ;)
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lela säger:

    Lacket i sig är sött men det känns avigt namngett.
    Precis som du säger så är Stupfy en trollformel för att lamslå sin fiende. Hur ofta är fienden iklädd glitterrosa kläder i Harry Potter? Bortsett från Umbridge då...
    Njae, jag vet inte riktigt. Den känns inte klockren i mina ögon.

    Svar: Nej, jag tänkte först att det var en rosa formel, precis som Avada Kedavra är grön.. Men när jag kollar genom klippet så verkar den ju inte alls vara rosa.. Men ja, Umbridge är ju en läskig typ så.. Hennes andra namn har känts mer klockrent namnsatta - Patronus, Butterbeer, Avada Kedavra, Dementor och så där.. För att inte tala om Fawkes.. Men ja, vad skulle hon annars döpa det till egentligen? =)
    Tove

    2014-04-10 | 20:01:43
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: