NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Gina Tricot - Blue Blug

Kategori:

Jag hinner, jag hinner, jag hinner! Klart att det ska bli ett inlägg till grön onsdag hos Karin idag. Sitter här och försöker smälla i mig frukost (tar emot!) samtidigt som jag beskär  bilder och skriver det här inlägget - snart är det dags att ta sig till jobb.. Men som sagt - jag hinner.
 
Dagens skönheter låter som om den skulle vara mest blå, men den är övervägande grön faktiskt. I vissa vinklar är den dock helt turkosblå och härlig men färgskiftningarna var inte allt för lätta att få fram på bild - så klart. Men jag lovar, de finns där och de är skittydliga i verkligheten. Tyvärr är mitt badrumshandfat inte tillräckligt djupt för att fotografera under vatten, annars brukar ju det vara ett bra trick.. Men ni förstår förhoppningsvis storheten i det här lacket i alla fall..
 
På bilderna ser ni tre lager Blue Bug toppat med ett lager Seche Vite. Tre lager hade inte behövts egentligen men jag ville se om det blev någon skillnad mellan lager två och tre. Det blev det inte. Lacket är otroligt lättmålat - det hamnar där man vill ha det, det vallar sig inte, det kryper inte tillbaka från tipparna och formulan är bra. Det torkar dessutom riktigt snabbt. Det enda man kan "anmärka" på är att det blir en viss tendens till penseldrag i slutfinishen, men det är absolut inte så att det stör mer än kanske om man kollar väldigt, väldigt nära och noga. I verkligheten tror jag inte man ser det alls utan bara en fin, härligt grön, metallicyta.. Det blir många bilder, dels för att försöka få fram färgskiftningarna något och dels för att det är ett fint lack! (att jag inte hann rensa och sortera spelade inte in..så mycket..)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill man se fler fina lack med grön färg kan jag rekommendera ett besök hos Karin - där kommer de gröna lacken att samlas och visas upp i ett härligt kollage! Nu ska jag springa till jobb! Tjipp!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Du har verkligen lyckats med att fånga skiftningarna:)

    Svar: Tack.. Jag tycker skiftningarna är tydligare i verkligheten, men visst ser man att det ändrar färg? =)
    Tove

    2013-10-02 | 11:20:59
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Vilka härliga skiftningar! :-)

    Svar: Ja, verkligen! Underbart lack!
    Tove

    2013-10-02 | 12:29:25
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Det är ju så fint! Måste visa det där själv snart! =)

    Svar: Ja, det är riktigt fint!
    Tove

    2013-10-02 | 22:12:32
    Bloggadress: http://www.vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: