NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Pahlish - Train Under Water

Kategori:

Så är det måndag igen, och helt självklart är det blått. Dock finns det även denna veckan en gemensam temavecka, United in Green, för att uppmärksamma depressioner. För er som vill är ni självklart välkomna att delta i båda, och vem har väl inte hört talas om blågröna lack heller? ;) Vill man vara med på United in Green surfar man helt enkelt in hos Karin på Vacker&Underbar och läser hur man gör!
 
Själv tänker jag visa er ett lack som länge stod på önskelistan - den "defekta" versionen av Pahlish - Train Under Water. Denna saknar de små röda glittren som finns med i den riktiga versionen (de lila är dock med), men jag personligen måste erkänna att jag tycker att denna är snyggare. Att JAG sedan inte lyckas med att få fram skönheten i lacket på mina bilder, det är inte lackets fel. De två första bilderna är tagna under vatten (Train Under Water under water kanske man kan säga? =) ) i ett försök att få fram de underbara skiftningarna i lacket. Det är dock ett knep som verkar funka bäst på duo/multikroma lack, men visst får man en lite tydligare bild av lacket och allt glitter i det?
 
På bilderna ser ni tre lager Train Under Water toppat med Seche Vite. Tyvärr krympte SV lacket lite så det kröp tillbaka från tipparna - mindre snyggt. Lacket är hyfsat lättmålat, men kräver ändå en säker hand tycker jag. Glittret hakar lätt i varandra och gör att lacket inte är helt lätt att få jämnt på nageln. Det är dock värt det extra arbetet i mina ögon - för snyggt är det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vad tycker du, visst är det fint? Vilken version föredrar du, den med eller den utan de röda glittren?
 

 
Vill du också vara med på Blå Måndag? Såhär gör du:
1. Posta ett inlägg med blå naglar, antingen blogg, instagram eller twitter. Glöm inte att länka hit.
2. Lämna en kommentar på det här inlägget och meddela att du är med. Alla är välkomna att lämna länkar till sitt inlägg, men deltar man via Instagram eller Twitter är det ett krav..
3. Tadaa - klart!
4. Kika in lite senare ikväll och kolla in länklistan för att hitta alla andra blåa godingar!
 
Ha en underbar måndag!
 
 

Kommentarer

  • Sannas Naglar säger:

    Aningens för mörk för min smak, men det är ett fint djup i lacket!
    Jag är med idag!

    Svar: Ja, så kan det ju vara.. Själv älskar jag det! =) Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-10-21 | 08:51:00
    Bloggadress: http://www.sannasnaglar.blogspot.com
  • Malin säger:

    Jag är med idag med en nying! :)

    Svar: Och ny blogg också ser jag! Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-10-21 | 09:36:23
    Bloggadress: http://nerdcolours.blogspot.se
  • Alexandra säger:

    Det här är verkligen snyggt! Jag är med idag.

    Svar: Ja, men visst är det! Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-10-21 | 10:38:31
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Åhh den är ju bara sååå vacker. :-)

    Svar: Ja, verkligen..
    Tove

    2013-10-21 | 10:41:36
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lottsky säger:

    Härligt djup och glöd i färgen! Tycker båda versionerna av det här lacket är fina, skulle nog ha svårt att välja! Jag är med idag!

    Svar: Ja, jag gillar också båda, men den här är snäppet bättre tycker jag.. Och djupet går inte av för hackor! Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-10-21 | 13:42:32
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Linda säger:

    Jag är med idag, med lite arkivbilder :-) Jag älskar båda versionerna, tycker inte alls att dina bilder blev så dåliga.

    Svar: Arkivbilder eller inte - det där lacket är så jäkla snyggt! Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-10-21 | 15:20:46
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com
  • kerstin säger:

    Vilket vackert lack! Jag gillar också båda versionerna, men har ingen av dem.

    Jag är med idag, med en höstnyhet.

    Svar: Jag blev så himla glad när jag fick byta till mig en av de defekta flaskorna! Love it! Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-10-21 | 19:20:29
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Camilla säger:

    Åh vad fin! Jag har den också, men det är nog den nya varianten, tror jag. Inte testat än.

    Och jag är med idag, med ett lack att nästan dö för, Chirality Quarks.

    Svar: Åh, den är fin.. Det var ditt lack också, men jag gillade nog faktiskt nästan namnet mest! =) Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-10-21 | 19:30:35
    Bloggadress: http://colorbyte.se
  • Fröken Nilsson säger:

    ÅÅÅh va vackert!!
    Jag är med idag med ett grönt, med blå toner som på bild bara ser blått ut.....jaja jag hänger på ;)

    Svar: Ja, det såg nog kanske mest blått ut, men det funkar ju för mig! =D Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-10-21 | 20:26:18
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Frida säger:

    Oh, Train Under Water är så fint! Båda versionerna... Jag är med via Instagram idag med en annorlunda bild på LA Girl 3D effect Brilliant Blue, det är en macrobild så jag vet inte om du godkänner den...är ju ingen manikyrbild... Fick hem en macrolins till telefonen idag så jag leker lite... Jag heter rutan_s på IG.

    Svar: Otroligt snyggt. Om jag ska kunna länka till dig och din bild behöver jag länken till nästa gång.. =) Nu blir det bara namnet som står utskrivet i listan.. Kul att leka med macro i alla fall!
    Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-10-21 | 20:26:37
  • Anders Abrahamsson säger:

    Hej!

    Inlägget före tolvslaget, men kommentaren trillade in efter. I somras var jag med i blå måndag, grön onsdag och holofredag.

    Och denna vecka, sju lack, sju dagar. Kort och gott - #UnitedInGreen - som min älskade håller i, ju!

    Blågrönt lack så det förslår. pshiiit by piCture pOlish! Yay!

    :)

    Svar: Å-hå! Snyggt! Gillar både haikun och kärleksförklaringen till Karin också! Kul att du var med igår!
    Tove

  • Sandra - nagellacksnörd säger:

    Fantastiskt vackert! Älskar verkligen det här lacket, ett av mina favoritblå!

    Svar: Ja, det är riktigt snyggt faktiskt!
    Tove

    2013-10-22 | 17:35:10
    Bloggadress: http://astrangershouse.blogspot.se
  • Tess säger:

    Men HALLÅ varför har jag missat att du har en nagellacksblogg för!?!
    Jag läser ju faktiskt nagellacksbloggar, faktiskt enda "skönhetsbloggarna" jag bryr mig om så din kommer jag följa nitiskt!
    Och TACK för awarden :D

    Och PS, detta lack var ju svinsnyggt!! DS.

    Svar: Jadu, hur du har missat det vet jag inte riktigt.. ;) Men kul att du hittade hit nu i alla fall!

    Visst är det!
    Tove

    2013-10-27 | 14:11:16
    Bloggadress: http://irondedication.blogg.se

Kommentera inlägget här: