NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Mavala - Blue Curacao (och länklista!)

Kategori:

Det är återigen dags för ett gammalt lack, med gamla bilder. Det här lacket köpte jag när ryktet om Lensons rabattkod spred sig som en löpeld genom lackgrupperna på Fejjan. 50 kronors rabatt och gratis frakt - det innebär ju att lacket blev GRATIS! Enda problemet var ju att välja vilket lack man skulle ha. Ja, och alla reklammailen man fått efteråt så klart..
 
Det var kanske tur att lacket var gratis, annars hade jag nog blivit mer besviken än jag nu blev. Blue Curacao är inte alls av samma kaliber som jag tycker att Mavalas lack brukar vara. Det är svårmålat, vallar sig och är supersvårt att få jämnt. Färgen är dessutom inte alls som jag hade tänkt och hoppats. På bilderna har jag för mig att ni ser två lager, så det täcker ju bra i alla fall! Och torktiden har jag också för mig var mer än helt okej..
 
 
 
 
 
 
Idag är det lite färre än vanligt som deltar i Blå Måndag. Gissningsvis beror det på att många (istället) hänger på det finfina initiativet United in Pink som går ut på att visa rosa hela veckan till stöd för cancerforskningen. Själv tänkte jag också hänga på, om än inte idag. Imorgon blir det däremot rosa här - det törs jag utlova!
 
Men ett par tappra själar är det som ändå är med idag - en del är dessutom med på båda grejjerna, starkt jobbat!
 

Lottsky har experimenterat med ett lack från Isadora i ett par olika varianter. Tydligen ska det ha låtit en del, hoppas grannarna inte blev allt för chockade!

 

Jenny lyckas pricka in BÅDE United in Pink och Blå Måndag - med ett enda lack! Bra jobbat säger jag! Själv är hon dock inte så nöjd..

 

Karin visar ett lack som tydligen är för män. Trams och fjant säger jag, det ser alldeles utmärkt ut på Karin och sist jag kollade var hon inte man i alla fall!

 

Camilla  kör dubbelt idag och är med på både Blå Måndag och United in Pink hon också, dock med olika lack. Det blåa lacket hon visar är riktigt snyggt faktiskt, blev sugen som attan.

 

Vikab  visar en gammal goding från China Glaze som får henne att tänka på ABBAs scenkläder - det kan ju aldrig bli fel, eller?

 

Hannah  deltar via Instagram och visar en av sommarens favoritlack för mig. Fasen vad grannt det är!

 

Kerstin  firar måndagen med en kameleont. Hon kanske också hade kunnat dubbla med Blå Måndag och United in Pink - på en gång..

 

Linda  kör med safirblå, underbart snygga som alltid, naglar.. Vet inte om jag är mest sugen på naglarna eller lacket måste jag säga..

 

Överlag måste jag säga att det har varit en fantastisk måndag. Nu händer det grejjer vill jag lova! Hoppas att er dag varit lika härlig. Och imorgon har jag en ledig dag - bara jag, katten och hunden hemma, snacka om mys! Men nu väntar i alla fall sängen! Tjipp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: