NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Tema Svart/Vitt

Kategori: Naglar

 Så var det söndag och jag fortsätter mina arkivinlägg, av två anledningar. Dels har jag numera INGA naglar att måla på, alla är nerbitna till små stubbar, även om det inte är lika illa som det var när jag var som mest inbiten nagelbitare. Dels har jag fortfarande inte fått något internet hemma, tack för den Bredbandsbolaget (självutnämnd utrotare av väntan...jo, tjena!) Dessutom hade jag ju bilder på en manikyr som passade alldeles utmärkt till en Nail Art Sunday med tema svart/vitt vilket Lela bestämt att det är idag.
 
Den här manikyren gjorde jag till en höstfest på nationen i Lund förra året. Det vita, matta lacket kommer från Depend och det svarta minns jag inte riktigt. Pärlorna kommer däremot från Panduro och är ditlimmade med hjälp av nagellim och pincett. Det var pilligt, men det blev ganska bra ändå. Däremot minns jag jakten efter dessa pärlor med lite skratt i tankarna. Det var precis när Emporia hade öppnat här i Malmö. Jag visste att pärlorna skulle finnas på Panduro och ganska nära jobbet finns en Panduro Outlet så jag bestämde mig för att åka dit på lunchen. Naturligtvis fanns de här pärlorna inte på outleten, men de skulle tydligen finnas på just Emporia. Jag bad om en snabb vägbeskrivning dit och gav mig av. Jag skulle tydligen bara ta mig ut på motorvägen och sedan kunde man inte missa det, det var skyltat. Vi kan väl uttrycka det som att uppenbarligen kunde man missa de (och det är inte alls skyltat vill jag påpeka, inte till Emporia i alla fall.) Kommer man dessutom från det hållet jag gör så ser man inte den gigantiskt stora texten EMPORIA som står på andra sidan huset.. Så jag fortsatte köra och köra.. och köra.. Och hamnade till slut, stressad som få, i Limhamn. Jag konstaterade att jag hade missat Emporia på något magiskt sätt och bestämde mig för att det nog skulle gå snabbare att åka till Panduro inne i stan, så jag körde vidare inåt stan och lyckades faktiskt komma dit utan några större missöden. Snabbt som fasen fulparkera (och be till alla gudar att slippa parkeringsböter) och rusa in och köpa de jävla pärlorna. Sen tillbaka till jobbet, genom stan och lite halvrusningstrafik, utan att vara helt säker på bästa vägen. Jag behöver kanske inte förklara att hela min lunchtimme, och lite till, gick åt till att få tag på pärlorna och jag fick helt enkelt gå hungrig under resten av dagen.. Men ja, fint blev det ju i alla fall.. ;)
 
Naglarna matchades med en knallrosa cocktailklänning från H&M, med silverpaljetter vid halsen, och festen blev en succé! Naglarna beundrades av en hel del personer också. Dock var det inte sådär superhållbart, redan dagen efter fick manikyren ryka eftersom jag redan hade tappat någon pärla och det därför inte var fullt lika snyggt längre.. Kanske lite over the top för festen jag var på, och långt ifrån den mest praktiska manikyr jag burit, men det var roligt i alla fall! Och det har ju faktiskt inte varit med på Nail Art Sunday innan, även om de har visats här på bloggen tidigare så jag hoppas att Lela kan vara okej med det.. På tal om Lela kan jag ju varmt rekommendera att surfa vidare dit för att se fler snygga manikyrer på temat svart/vitt. Glöm inte heller att kika in i morgon för Blå Måndag! Tjipp!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gelic' nail art säger:

    Åh sjukt snygg manikyr, har gjort något liknande förut och jag älskar såna här pärlor. Jag tog ju däremot den "enkla" vägen och beställde ett hjul från ebay för någon tjuga som landade i brevlådan. ;) Men kul bakgrundshistoria och tur att det ändå slutade väl även om du fik gå hungrig.

    Svar: Tack!
    Ja, det hade ju varit den enkla utvägen, men jag är alltid så impulsiv så det här kom jag ju på dagen innan jag skulle iväg - det fanns inte riktigt tid att beställa från nätet., ;)
    Tove

    2013-11-24 | 13:04:38
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Supersnyggt verkligen. :-)

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-11-24 | 14:10:23
  • Zara TracesOfPolish säger:

    Vilken omständlig historia! Resultatet blev iaf väldigt fint!

    Svar: Ja, det var lite omständligt att få tag på pärlorna men jag tycker också att resultatet var värt det..
    Tove

    2013-11-24 | 15:10:32
    Bloggadress: http://www.tracesofpolish.com
  • Lela säger:

    Ha ha vilken historia, älskar folk som kan bjuda på sin egna knasighet:)

    Nailarten ser verkligen glammig ut, måste passat kanon på en fest.

    Svar: Haha, ja men vad fasen kan man göra? Det är ju bara att skratta åt det..

    Ja, den funkade bra, utom att någon av pärlorna lossnade i festens sena timmar.. Men det får man väl kanske stå ut med och det var det nog bara jag som märkte., :)
    Tove

    2013-11-24 | 20:46:29
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • My Nail Polish Online säger:

    Coolt!

    Svar: Tack! :)
    Tove

    2013-11-24 | 21:14:39
    Bloggadress: http://www.mynailpolishonline.com/
  • Nerd Colours/Malin säger:

    Skulle passa suveränt till nyår!

    Svar: Jepp, det hade det nog gjort. Fast du hade jag nog valt något litet glitter till också på tipparna kanske..
    Tove

    2013-11-24 | 21:50:22
    Bloggadress: http://nerdcolours.blogspot.se
  • Lackert säger:

    Bilderna visar att det var värt besväret, tycker iaf jag ;) Det blev ju kanon snyggt

    Svar: Tack så mycket! :)
    Tove

    2013-11-25 | 23:05:39
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: