NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: Layla Misty Blush

Kategori:

Fredag idag. Idag kommer inte vara bästa fredagen direkt, men det känns ändå bra. Det är dags för urnsättning för min farfar. Själv känner jag att jag ganska nyligen kommit över sorgen efter hans bortgång och är lite orolig för att allt ska rivas upp igen, men samtidigt känns det bra och skönt att få ett avslut och att få ta farväl en gång till. Min farfar var en helt underbar man som levde ett långt, rikt och (som jag har uppfattat det) mycket lyckligt liv. Idag skulle ha han blivit 99 år och det känns som kanske den bästa födelsedagspresenten vi kan ge honom - äntligen ska han få vila bredvid sitt livs stora kärlek, min farmor. Det var den största trösten när han gick bort, att han äntligen får "gå hand i hand" med henne igen och jag föreställer mig att de vandrar tillsammans över de morgondimmiga ängarna i sitt älskade Kattvik. Jag älskar och saknar dem båda, men så länge vi har Kattvik kvar så vet jag att de finns där och med oss, i alla dagar!
 
Men ja, nagellack var det ja. Fredag som sagt, och då är det ju Holofredag hos Skimmerskuggan. Där presenteras en massa hololack av blandade röster i Sveriges bloggvärld. Själv ska jag bidra idag också, med Laylas Misty Blush, ett härligt lila hololack som jag fick i mitt påskägg av bästaste Sara. Tyvärr visar inte mina bilder riktigt de fantastiska regnbågarna detta lack ger en, men ni får ändå ett hum känner jag. För första gången har jag också börjat beskära mina bilder - vad säger ni, är det bättre såhär eller vill ni se "hela" bilden? Det är ju mest omgivningen som försvinner, men det blir ju ändå den "ärligaste" bilden när hela är med. Själv tycker jag att det blir bättre såhär i alla fall..
 
Dagsljus, dock ej särskilt stark sol.
 
Dagsljus, dock ej särskilt stark sol.
 
Dagsljus, dock ej särskilt stark sol.
 
Dagsljus, dock ej särskilt stark sol.
 
Dagsljus, lite starkare solsken
 
Halogenlampa inomhus
 
Halogenlampa inomhus
 
Halogenlampa inomhus
 
Blixt och lampljus
 
Dagsljus, men dåligt med sol
 
Jag älskar verkligen färgen och regnbågarna hos Misty Blush, men det var lite meck med appliceringen. Lacket är rejält holosjukt, och det brukar jag ofta kunna komma runt genom att använda lite mer lack på penseln så jag testade det här också. Fick en jämn, fin yta på lacket och väntade på att det skulle torka. När jag kollade ner på nageln lite senare hade i stort sett allt lack runnit av nagelytan och låg nere i nagelbandet istället... =)
 
Men ja, med lite aqua base på så gick det betydligt lättare. Man får vara snabb och noga, inte dra för mycket på samma ställe och inte ha för lite lack på nageln. Då går det som en dans att lacka - och lacket sitter kvar på nageln och hamnar inte i nagelbanden.. =) Och lacket är HELT klart värt det lilla extraarbetet det kräver!
 
Hoppas ni andra har en bra fredag, och glöm inte att kika in hos Skimmerskuggan och kolla in mer hololack!

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Förstår att det känns som en jobbig fredag! ♥ Men jag tycker det är en fin tanke du har att din farmor och farfar får gå hand i hand nu. ♥
    Ett väldigt fint lack och jag håller med dig om att bilderna är bättre nu när du beskär dem. Snyggt. :-)

    Svar: Det blev en riktigt bra fredag till slut faktiskt. Urnsättningen var fin och efteråt gick vi och myste och fikade och jag fick gosa massor med min brorsdotter och busa med brorsonen. Härligt.
    Ja, det känns som om bilderna blir bättre såhär faktiskt. =)
    Tove

    2013-05-24 | 13:14:18
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lela säger:

    Urnsättningar och begravningar är tunga men det brukar kännas skönt efteråt.

    Ett väldigt fint lack är det du har valt till denna fredag iaf:)

    Svar: Ja, det var lite tungt, men det var ändå fint. Jag bar faktiskt inte det här lacket dock, jag bar ett svart/silvrigt lack från Alanna Renee - Dementor, som också är grymt snyggt.
    Tove

    2013-05-24 | 13:43:05
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • kerstin säger:

    Vilket vackert lack!

    Hoppas att ni fick en fin stund att ta avsked <3

    Svar: Jadå, det blev en riktigt fin stund och det var skönt att få säga hejdå en gång till. Makabert eller inte så sjöng vi också för honom - inte "ja må han leva" men väl "vi gratulerar".. Det låter märkligt, men det kändes ändå bra.
    Tove

    2013-05-25 | 12:13:33
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: