NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: IsaDora Black Galaxy

Kategori:

Vilken sommar det har blivit nu! Underbart! Varmt och gosigt, synd att man jobbar och sitter inomhus hela dagarna bara. Men det är gött, nu kan man cykla till jobbet utan att frysa häcken av sig resten av dagen..
 
Gårdagen var en härlig dag. Igår var det 5 månader sen den där första pussen, den där hundpromenaden och den där första, pirrande kyssen. Det var lite mindre än fem månader sedan han flyttade in i praktiken i alla fall, och nu gör han det i teorin också. Underbart! Vi var ute och åt mat och DAMN vad min man är snygg i kavaj! <3 Ibland känns det som om jag vill knipa mig och se om jag vaknar, men jag brukar låta bli - tänk om det bara ÄR en dröm och jag vaknar upp där utan vare sig mannen eller hunden, så vill vi ju inte ha det. SÅ vi ger fan i det där med att knipa och bara njuter istället!
Förutom femmånadersdagen så fick jag dessutom en efterlängtad skönhet i brevlådan. Jag hade köpt en flaska Manglaze Matte is Murder som landade i brevlådan igår. När jag säger efterlängtad låter det som om jag väntat på det skitlänge. Så är inte fallet - det skickades i förrgår - men jag har velat ha Manglaze en lång tid.. Däremot känns de vääääldigt dyra och jag blev lite avskräckt av Lindas berättelse om hur det inte torkar.. Men ja, nu så landade det hemma som sagt!
 
Men ja, lack var det kanske? Idag ska ni få se en sköning till - IsaDoras Black Galaxy. Den kom ut för rätt länge sen, men nu i samband med Eurovision så kom den ut igen i en specialkollektion. Snabbt som en vessla var jag där och knep en flaska. Jag vet inte riktigt om det här godkänns som holo, men det är  hologlitter/prismatiskt glitter i i alla fall.. Det syns mer i verkligheten än på bilderna..
 
Det är ett svart lack med massor av smått glitter i, som som sagt är prismatiskt och blixtrar till  i regnbågens alla färger, framför allt i solljuset. Precis som vanligt så har kameran svårt att fånga sånt glitter, det ser mest bara silvrigt ut, därav att ni får lite suddiga bilder också eftersom glittret har en tendens att synas mer när det inte är i fokus.
 
Lacket är ganska lättmålat och eftersom glittret är så litet så behöver man inte jobba för att få det jämnt. Däremot har lacket lite tendens att valla sig lite om man inte är försiktig. Om man har tillräckligt, men inte för mycket, lack på penseln så täcker Black Galaxy på ett lager. Har man för mycket vallar sig lacket, har man för lite så får man bald spots.. På bilderna ser ni två lager Black Galaxy, och så ett lager topplack på alla fingrar utom ringfingret. Ni kan alltså se skillnaden mellan fingrarna - Black Galaxy torkar lite halvmatt och ganska ojämnt tyvärr. Med ett lager topplack på kommer dock skönheten fram! Ytan blir blank och jämn, men efter ungefär ett dygn fick jag fylla på med lite mer topplack. Torktiden är också riktigt bra..
 
 
 
 
 
 
 
Som sagt, kanske inte holografiskt i ordets rätta bemärkelse, men jag gillar verkligen det här lacket och det prismatiska glittret i det. Vill ni se mer holografiska lack än såhär så rekommenderar jag att ni klickar in hos Kerstin på Skimmerskuggan. Hon håller i holofredag och här brukar man kunna få sitt lystmäte på holo tillfredsställt! Ciao!

Kommentarer

  • Fröken Nilsson säger:

    Älskar Black Galaxy och tänker minsann lägga beslag på minst 1 back-up!!

    Svar: Ja, det är fint.. Fast kanske inte så fint att jag känner behovet av en flaska till..;)
    Tove

    2013-05-17 | 21:48:14
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • kerstin säger:

    Ett rysligt fint lack :)

    Grattis på femmånadersdagen i efterskott!

    Svar: Ja, jag gillar det! Tack så mycket!
    Tove

    2013-05-19 | 20:58:35
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: