NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: H&M Peacock green

Kategori:

Så, efter en vilodag var det tillbaka till jobbet som gäller. Inte världens bästa dag kanske. Man kan väl uttrycka det som att jag har haft bättre dagar. Men ja, det slutade bra i alla fall.. Jag och en kollega fick ett tips av en av grabbarna vi jobbar med att skaffa pussel, så sagt och gjort. Vi ringde till chefen och frågade om vi kunde få köpa in lite pussel och tack vare goda omständigheter (rätt personer på plats och sådär) så fick vi redan samma dag in två stycken pussel.. Killen som önskar sig pussel var inte inne just då, men två andra killar var där. Båda två talade om för oss att det var astöntigt med pussel, skittråkigt och dessutom hade de inte tålamod med det. Jag och min kollega fortsatte lägga pussel  (självklart började vi direkt! ;) ) och killarna stod kvar och hängde. Trots att de fortsatte tala om för oss hur tråkigt det var så började de snart plocka fram bitar och kolla om det inte var den biten vi behövde. Det hela slutade med att vi alla fyra la pussel och att jag HELT missade vad klockan var och gick hem från jobb 45 minuter för sent! ;)
 
På vägen hem fick jag ÄNTLIGEN tummarna ur att köpa en ny flaska av mitt baslack/nagelstärkare från Mavala. Det har jag behövt alldeles för länge! Men nu finns det äntligen hemma! Kollade inom Kicks och de hade inte fått in IsaDoras "Liquid sand"-lack som jag var sugen på att klämma lite på. Tradigt, men kanske bra för plånboken..
 
Men ja, lack ska det kanske bli också? Gissa vilken färg?
 
Braaaaa där, självklart grönt. Det är ju onsdag! =)
 
Idag ska ni få se Peacock Green från H&M, en miniflaska som jag köpte i ett set med fem andra flaskor. Jag tror inte att jag har visat något av de andra lacken än, men det kommer länkar efterhand som lacken visas.
Peacock Green är - precis som namnet antyder - ett grönt lack. Jag ÄLSKAR färgen, det är mycket oumpf i det, men det är ändå inte så "in your face" som det hade kunnat vara. Den här lite mer dämpade men ändå färgstarka gröna färgen är precis min tekopp! Finishen däremot.. Det ska nog vara ett skimmerlack, men det drar lite åt det frostiga hållet och när det är så här mörkt grönt så blir jag lite allergisk mot det.. Det blir lite väl mycket penseldrag i skimret i lacket.
 
Däremot är det lättmålat - på bilderna är de två lättmålade lager och ett lager topplack. Dessutom har jag burit lacket i tre dagar, därav lite tip wear. Som ni ser är det lätt att få snygga kanter vid nagelbanden och lacket hamnar precis där man vill ha det - formulan är riktigt bra! Varken rinnig eller tjock, helt lagom! Gillar man färgen och tycker finishen är okej så är detta helt klart att okej lack, billigt var det också. Själv är jag inte så förtjust i finishen som sagt, så det blir nog franken/bytespåsen på det här...
 
 
 
 
 
 
 
Vill man se annat grönt, kanske mindre frostigt, så gör man som vanligt klokt i att kika in hos KarinGrön Onsdag! Nu ska jag bädda ner min man i sängen, han har sovit på soffan i drygt en timme nu, efter två intensiva dagar... Ciao!

Kommentarer

  • Karin // Vacker och Underbar säger:

    Fin nyans även om jag också har svårt för frost...

    2013-05-22 | 23:07:25
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Lela säger:

    Åh pussel är så kul! Sambon och jag hade en period innan vi fick barn när vi pusslade väldigt mycket. Trevligt att stänga av TV:n, sätta igång lite musik, duka fram oflottigt godis och sätta igång.
    Jag förstår att du glömde bort tiden och kom från jobbet för sent:)

    Svar: Ja.. och gissa vad.. Idag var pusslet färdiglagt! =)
    Tove

    2013-05-23 | 14:49:59
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: