NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Safari, okänt namn/nummer

Kategori:

Dagens lack är ett som jag bytte till mig mot att jag fixade naglarna på en tjej. Jag gjorde en grön watermarble som faktiskt blev ganska bra! I gengäld fick jag detta och sju lack till! ;)
 
På just den här flaskan har etiketten (etiketterna) ramlat bort så något namn/nummer kan jag inte ge er, men märket är i alla fall Safari. Märket är helt nytt för mig, har aldrig sett det innan. Jag gillar den lite originella formen på flaskan och korken är både snygg och skön att hålla i när man målar. Penseln är också helt okej, även om den är på gränsen till för lång i stråna.
 
Lacket är lätt att måla med, det flyter på som det ska och det är inte allt för svårt att undvika att få lack där man inte vill ha det. För en gångs skull fick jag riktigt snygga kanter ner mot nagelbanden också, om man bortser från lillfingret som jag har en tendens att alltid misslyckas med. ;) Lacket torkar inte så snabbt, men på bilderna har jag ett lager och inget topplack så som ni ser är det ett väldigt täckande, blankt lack. Jag älskar skimret i som bara är någon liten nyans ljusare än själva basen, vilket ger ett härligt djup och lyster till lacket. Nästa gång kanske jag ändå ska testa att ta riktigt tunna lager och lägga på två istället och se om torktiden förbättras då.
 
Lacket är lite mer blålila i flaskan än det är på naglarna men bilderna känns väldigt rättvisande när det gäller färgen.
 
Det här är ett lack som jag inte varit säker på om det skulle rensas bort eller inte, men även detta får stanna kvar. Jag har väldigt svårt att skiljas från mina lack har jag märkt.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 Vill man se mer blått så kan man surfa in hos Linda Blå Måndag och se vad hon har hittat för guldkorn idag!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Nailtastic säger:

    Verkligen en härlig blå!

    Svar: Ja, eller hur! Kanske en ny favorit bland blåa lack måste jag säga!
    Tove

    2013-05-20 | 17:02:12
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Alexandra säger:

    Snygg färg! Riktigt härlig!

    Svar: Ja, jag gillar den verkligen!
    Tove

    2013-05-20 | 17:49:05
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.se
  • Elin/Nailmanic säger:

    Jag tyckte att det här var en jättetjusig blå!

    Svar: Ja, jag tycker att den är riktigt najs faktiskt!
    Tove

    2013-05-21 | 09:15:46
    Bloggadress: http://nailmanic.se
  • Sminkhörnan säger:

    Jättefin!

    Svar: Tack! =)
    Tove

    2013-05-21 | 13:47:42
    Bloggadress: http://sminkhornan.spotlife.se
  • Bam säger:

    Hahaha, jag har faktiskt ett lack av detta märket. Mamma hade ett ståendes i ett skåp så jag fick det.

    Riktigt snygg blå, färg!

    Svar: Ja, jag har tre.. Jag har testat två, det tredje står kvar i hyllan med otestade lack än så länge..
    Tove

    2013-05-21 | 14:14:56
    Bloggadress: http://www.bamsbox.blogspot.com

Kommentera inlägget här: