NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag - Color Club Hyndrangea Kiss

Kategori:

För en gångs skull tänker jag inleda ett inlägg med att be om ursäkt för bilderna. Vad sjutton jag har sysslat med när jag målade naglarna den här gången vet jag inte riktigt och att jag inte har städat dem är nog ganska uppenbart. Varför däremot, det är något de lärde kan tvista om ett tag antar jag!
 
Men ja, vi kan väl säga att det är ett måndagsexemplar så passar det ju alldeles utmärkt just denna dag. =)
I vilket fall som så är det Color Clubs Hydrangea Kiss som jag tänkte visa er idag. Hydrangea är det latinska namnet för den blomma som i Sverige är mer känd som hortensia. Eftersom det är en av de finaste blommorna jag vet så föll jag lite för namnet på det här lacket också.
 
De tre första bilderna är tagna i dagsljus, dock typ i höstas/vintras någon gång. Bilderna med gråblå bakgrund är tagna inomhus i glödlampeljus och är faktiskt för en gångs skull de som är mest rättvisande när det gäller färgen. Det är en väldigt dämpad, dammig blå-lavendel-grå nyans som verkligen påminner om blå hortensior. En väldigt lugn och skön färg, behaglig att titta på, men i längden ganska tråkig. Funkar däremot alldeles utmärkt som grund till nailarts. =)
 
Nu var det så länge sedan jag lackade med den här färgen att jag faktiskt måste erkänna att jag inte minns någonting kring det här lacket. Min kvalificerade gissning är att det är två lager och topplack på, men det ska jag inte svära på. Vad jag faktiskt däremot minns är att lacket var helt okej lättlackat - inte det lättaste jag har men inte heller några problem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill man se mer blått så kan man med fördel titta in hos Linda på Blå Måndag, där brukar man kunna hitta en del snyggt! =)

Kommentarer

  • Sussie säger:

    Så behagligt och fint lack, det ser faktiskt lite ut som hortensia.

    Svar: Ja, jag gillar det, även om det blir lite tråkigt i längden.. Men ja, det är ju sällan ett lack får vara kvar i längden i alla fall så. =D
    Tove

    2013-05-28 | 08:37:38
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se

Kommentera inlägget här: