NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

NailArt Sunday: regnbågsmarble

Kategori:

Ytterligare en arbetssöndag, det var ju som sagt "måndag" i fredags så. Tio timmar i fredags och sen tolv var på lördag och söndag - tur att jag gillar mitt jobb i alla fall.
 
Återigen ska jag visa er en nailart som gjorde succé på jobbet. Själv tänkte jag mig mångfärgade blommor men på jobbet blev det tydligen "såna där fåglar som finns i Afrika, såna med stor näbb du vet, med en massa olika färger - typ en papegoja.." Men det var mycket "oooh"ande, och "aaaaah"ande och alla skulle kolla - roligt. Återigen fick jag kontakt med personer som jag inte tidigare kunnat prata med. Härliga tider!
 
Jag började med ett vitt baslack för att få en bra grund för färgerna. Sedan svampade jag fram en regnbåge med akrylfärger, med den lila färgen nere vid nagelroten och den röda i tipparna. Sen var det fram med watermarblegrejjerna igen. Jag använde ett skirt skimrande lack från FoB tillsammans med ett svart nailartlack från Kiss för att göra mönstret eftersom jag inte hittade något klarlack som funkade att marbla med. Sen vaseline runt naglarna och i med fingrarna. Inte så mycket städning när man använder vaseline så sen var det i stort sett klart. Låt torka lite och sen på med ett tjockt lager Seche Vite - tadaa!
 
 
 
 
 
  
Alla fingrarna, klickbara bilder
 
Höger hand, efter två dagar så lite tipwear 
 
 Vänster hand efter två dagar, en del tipwear
 
 
 
 Materialet: Seche Vite, vitt budgetlack, svart nailartlack, skirt skimrande lack och akrylfärger
 
Kom på för sent att jag inte tagit någon bild på bara gradienten innan jag marblade, så detta är vid avtagningen.
 
Själv är jag riktigt nöjd med min nailart så det blev lite bildspam idag också. Vill man dock se fler nailarts så så kan man surfa in hos Lela och kolla in nailart sunday - där samlas en massa härliga bidrag! Idag är temat fritt, så är man själv sugen på att delta så släng upp ett inlägg och meddela Lela det! Allt som krävs är att det är något mer än bara ett enskilt lack, att det är något mer..

Kommentarer

  • Gelic' nail art säger:

    Suuuuuupersnyggt! :D Jag har försökt mig på detta, men inte hittat ett klarlack som funkat och har ingen ljus färg nog som funkade just då. Nu känner jag mig superinspirerad att testa igen, eller iaf leta igenom om jag har något halvtransparent lack gömt nånstans.

    Svar: Tack så mycket. Ja, det där med klarlack som funkar för marble verkar inte vara så lätt.. För mig flöt det inte alls ut. Rent allmänt har jag konstaterat att skimmerlack verkar vara det bästa att marbla med. Blev faktiskt riktigt nödj med den här, utom marblen på vissa av naglarna. När jag hade gjort regnbågen var jag inte alls nöjd, inga snygga övergångar alls, men med marble på blev det riktigt bra..
    Tove

    2013-03-24 | 12:20:24
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Michan- Beauty by M säger:

    Så snyggt! Jag gjorde faktiskt en likadan manikyr förra veckan,men har dumt nog tappat bort minneskortet som de bilderna låg på. Hoppas verkligen jag hittar det :D

    Svar: Åh, jag hade tappat bort de här bilderna också faktiskt. Dock upptäckte jag att jag tydligen hade en fin funktion i min dropboxapp - alla bilder man tar med telefonens kamera laddas upp till en särskild mapp på datorn och där fanns de kvar! Lyckan var total kan jag säga!
    Tove

    2013-03-24 | 12:21:34
    Bloggadress: http://beautybym.se
  • Ann-Sofie säger:

    Såååå vackert! Underbara färger och så snyggt resultat!

    Svar: Tack så mycket. Jag blev faktiskt riktigt nöjd själv så!
    Tove

    2013-03-24 | 12:31:39
    Bloggadress: http://www.colourit.se/
  • Andrea / Tasty Tips Blog säger:

    USCH det här är SÅ SNYGGT!

    Svar: Åh, tack! =)
    Tove

    2013-03-24 | 12:45:12
    Bloggadress: http://tastytipsblog.blogspot.com
  • Sleepy Elin säger:

    Wow! Det här är helt klart en av de snyggaste marbels jag sett! Så sjukt imponerande!

    Svar: haha.. marblen i sig är jag inte sådär fantastiskt superdupernöjd med egentligen, men tillsammans med den svampade gradienten tycker jag det blev bra! =)
    Tove

    2013-03-24 | 13:21:18
    Bloggadress: http://sleepyelin.blogspot.se/
  • Frida säger:

    Det är ju så snyggt så det finns inte ord för det! Jag är grymt impad!

    Svar: Tack så mycket! =)
    Tove

    2013-03-24 | 16:04:20
  • Alexandra säger:

    Det här va snyggt! Sjukt bra ide att lägga marbling över gradient :)!

    Svar: Tack så mycket! =)
    Tove

    2013-03-24 | 16:52:08
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.se
  • Elin/Nailmanic säger:

    Verkligen snyggt! Jag önskar att jag var så här bra på watermarbling.

    Svar: Fast själva marblen blev ju inte sådär skitbra om man ska vara ärlig..=) Men nailarten som helhet blev bra! =)
    Tove

    2013-03-24 | 19:56:52
    Bloggadress: http://nailmanic.blogspot.se
  • Lela säger:

    Har också försökt leta mig fram till ett topplack som fungerar att marbla med men inte lyckats:(

    Kombinationen med gradient och marbling var en verklig vinnare!

    Svar: Nej, tradigt. Men det här blir så pass skirt att det funkar! =DJa, jag tyckte att det blev riktigt bra faktiskt. Ska nog ge mig på det igen, fast med en "enklare" gradient..
    Tove

    2013-03-24 | 21:04:47
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Sussie säger:

    Åh, det där var helt fantastiskt fint! Det finns inget som blir så effektfullt som glada färger tillsammans med svart. Riktigt bra idé att marbla med ett lite transparent lack med gradienten under, det hade jag aldrig kommit på, så himla fint blev det! Och haha, jag förstod precis vad det var för papegoja som de menade, den där med den stora näbben den är ju lite svart också :)

    Svar: Ja, och gradienten blev väldigt mycket snyggare av det där transparenta lacket också så! =) Riktigt nöjd med den här faktiskt!
    Tove

    2013-03-24 | 21:52:47
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Helena säger:

    Verkligen kanonsnyggt!

    Svar: Tack! =)
    Tove

    2013-03-24 | 22:05:59
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Bam säger:

    Wow, verkligen värt en massa oh-ande och ahh-ande :) Jag kan inte det här med watermarble...

    Svar: Fast det är inte så svårt när man väl hittat tekniken - testa på och lek dig fram!
    Tove

    2013-03-24 | 22:22:53
    Bloggadress: http://bamsbox.blogspot.com
  • Martina säger:

    Hur snyggt som helst! Älskar verkligen regnbågs-gradienten i botten. Och den svarta marblingen blev pricken över i:t! :)

    Svar: Tack! Gradienten i sig blev jag som sagt inte sådär supernöjd med egentligen, men kombinationen blev fantastiskt bra tycker jag. Och gradienten blev bättre med lite av det skira, skimrande lacket ovanpå.. =D
    Tove

    2013-03-25 | 07:50:32
    Bloggadress: http://pinkflyingcow.blogg.se
  • Jennysjox säger:

    Wow! Supersnyggt och imponerande kreativt :-D

    Svar: Tack så mycket. Mycket nöjd faktiskt.
    Tove

    2013-03-25 | 08:11:39
    Bloggadress: http://jennysjox.se/?tag=nagellack

Kommentera inlägget här: