NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Prinsessbröllop

Kategori:

Idag har det ju varit prinsessbröllop. Mannen flydde fältet och åkte iväg så jag och Millan har haft en underbart härlig dag framför TVn och njutit av vackra klänningar, fina människor som gråter och så naturligtvis ett supertjusigt brudpar. Själv har jag inte varit överdrivet förtjust i eller intresserad av Chris O'Neill eftersom han har verkat ganska stel och tråkig för att vara ärlig. Jag menar, hur många gånger har man sett honom le, eller visa några som helst känslor. För att inte tala om deras hyfsat stela förlovningsvideo..*tihi* Dessutom ser han ju så sluskig ut på alla bilder. Nej, ingen favorit. Men så idag, idag såg man lite av en annan man.. Så som han fick bita sig i läppen för att inte gråta redan när hon kom in i kyrkan och så som han inte kunde låta bli att pussa på henne hela tiden - DET är en man jag gillar! Så ja, han har klättrat något på intresseskalan..
 
Men ja, prinsessbröllop var det ja. Och alla anledningar att nailarta är ju goda anledningar. Och vad är mer prinsessigt än rosa? Jo, kanske en liten prinsesskrona? Så, vi kombinerar väl då? Letade runt lite och konstaterade att jag har helt omotiverat många rosa lack med tanke på att jag inte ens gillar rosa. Efter lite experimenterande fram och tillbaka så landade valet till slut på ett ljusrosa krämlack från Color Club som jag inte har något namn på och Azalea Pink från Gina Tricot för min watermarble. Jag valde att göra en där jag bara drar fram och tillbaka i lacket vilket skapar typ ett zickzackmönster.
 
 
      
   
 
Inte superstädat på bilderna, eftersom jag skulle fortsätta tänkte jag..
 
Självklart måste det blingas till lite också, det är ju ändå bröllop.. Så, som sagt, prinsesskrona är ett måste. Men jag ville ha någonting mer. Funderade länge och väl och till slut hamnade valet på Chris och Madeleines nya, gemensamma monogram som ett gift par. Vad kan väl mer representera deras gemenskap nu efter bröllopet?
 
 
 
 
 
 
Kronan är målad med en guldig akrylfärg från Panduro och torkar lite matt. Monogrammet och konturen på kronan är målad med en svart akrylfärg från Clas Ohlsson som kom i ett set med 12 färger. Båda två är lättmålade och kräver ingen utspädning eller liknande.
 
Jag är själv riktigt nöjd med min nailart. Jag trivs som sagt inte i rosa och tänkte från början ta bort det här ganska direkt efter att jag var klar. Nu känner jag inte riktigt för det, så vi får väl se om det blir någon nailart till Nail Art Sunday imorgon eller inte.. Det här hade kanske kunnat funka som Disneyinspirerat också, men nej.. Som tur var kom jag dessutom på att jag måste dra på överlack på naglarna innan jag lägger mig i badkaret också.. ;)
 
Ses kanske imorgon, med en annan nailart, annars får ni kika in hos Lela i alla fall..

Kommentarer

  • Sussie säger:

    Jag var väl inte jätteintresserad av bröllopet, men en snabb zappning bara för att få se klänningen blev det :) Men wow vad snyggt du har gjort dessa naglar! Jag kan inte fatta hur du har fått till monogrammet med sådär fina linjer!? Riktigt imponerande.

    Svar: Tack så mycket.. Kan erkänna att utöver själva vigseln har TVn mest stått på i bakgrunden.. Monogrammet är helt enkelt målat med en väldigt tunn pensel, en pensel av märket Sang i storlek 00, och svart akrylfärg. Är man lätt på handen så blir det riktigt tunna linjer om man vill.. =D
    Tack så mycket!
    Tove

    2013-06-08 | 22:17:14
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Såååå snyggt du gjort. :-)
    Vet du, jag har känt lika som du om Chris, men ändrade mig igår också när jag såg hur rörd och kär han är i Madeleine. <3

    Svar: Tack så mycket! Ja, det verkar som om många smälte lite för honom igår faktiskt. Önskar att man kunde få se talet han håller till henne sen också bara.. =D Det var då jag smälte som en isglass på solen för Daniel.. =)
    Tove

    2013-06-09 | 11:32:14
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Gelic' nail art säger:

    Fin detaljrikedom på monogrammet! Själv är jag helt ointresserad av kungligheterna, visste inte ens om att nån gift sig förrän igår typ.

    Svar: Ja, det tog lite tid, men jag känner att jag ändå hamnade på en rätt lagom nivå på detaljrikedomen - hade jag försökt göra mer av detaljerna så hade det bara blivit kladd av det hela, men mindre så tror jag att det hade sett lite naket ut..
    Tove

    2013-06-09 | 14:39:37
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Alexandra säger:

    Vad snyggt det blev! Du är riktigt bra på marbling!

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-06-09 | 15:10:41
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.se

Kommentera inlägget här: