NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Fotboja

Kategori:

Ni vet att jag har berättat om mina grabbar på jobbet, som blivit min personliga lilla fanclub när det gäller naglarna. Den första killen jag berättade om, han där naglarna blev en väldigt oväntad ice breaker, han har fått göra en sista önskning på naglarna. Nu kommer jag nämligen inte att träffa honom mer - han ska verkställa ett fängelsestraff genom elektronisk intensivövervakning eller fotboja som vi brukar säga. Men ja, som sagt, han fick önska en sista gång innan han försvann och efter mycket eftertanke ville han ha något svartvitt och som hade med fotboja att göra. Ni kanske kan gissa vad den första bilden som poppade upp i mitt huvud var? Jadå, precis!
 
 
Självklart blev det en tolkning på de klassiska fångdräkterna från tecknade serier, och den där varianten av fotboja... Det hela är målat med det vita lacket från Star Nails som bas och sedan är resten svart akrylfärg målat med tunn pensel. Allting är sedan toppat med Matte About You från Essie. Tro mig - han älskade tolkningen. Jag har sällan sett någon skratta så hjärtligt.. Det första han lyckades få ur sig sedan var "Det är ju en jävla tur att det inte är en sån jag ska ha, det hade varit jobbigt..." Själv är jag också riktigt nöjd, med allt utom det vita lacket. Det chippade ganska direkt, en stoooor bit av långfingernagelns lack ramlade av redan dagen efter.. Men men, så går det när man fuskar och inte använder något baslack. Skärpning! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill ni se mer nailarts så surfa in hos Lela på Nail Art Sunday och kika! Det ska bli riktigt spännande att se vad folk hittat på den här veckan, det är ju fritt tema så.. Ciao!

Kommentarer

  • Andrea / Tasty Tips Blog säger:

    Men åååh så snyggt haha, perfekt tolkning!
    Du fick till kedjan så tunt och fint också!

    Svar: Ja, det enda jag är "missnöjd" med är att linjerna inte blev skarpare, rakare och finare, men jag orkade inte pilla med tejp och grejjer.. Kedjan är jag riktigt nöjd med och den blev faktiskt nästan precis lika bra på högern som på vänstern!
    Tove

    2013-06-30 | 11:46:13
    Bloggadress: http://tastytipsblog.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Snyggt!
    Men varför får han inte jobba om han ska ha fotboja?
    Det låter ju helt sjukt att han ska behöva leva på socialbidrag eller liknande under den här perioden när han faktiskt har ett jobb?

    Svar: Tack!Han får jobba, eller rättare sagt - han MÅSTE jobba/ha annan sysselsättning - men han kan inte vara kvar hos oss under tiden, det ingår inte i hans schema. Han jobbar alltså inte hos oss, utan han är en av de grabbarna som mitt jobb går ut på att ta hand om.. =D
    Tove

    2013-06-30 | 13:58:13
  • Sminkan säger:

    Vilken cool nail art!

    Svar: Tackar!
    Tove

    2013-06-30 | 16:51:14
    Bloggadress: http://www.sminkan.com
  • Gelic' nail art säger:

    Kul tolkning och dessutom så välgjord kedja på naglarna. Den borde du återanvända till fler manikyrer. wink wink ;)

    Svar: Tack så mycket! Kedjan är nog faktiskt det jag är mest nöjd med i hela nailarten så det är inte omöjligt att den dyker upp fler gånger - vi får väl se vad Lela hittar på till oss.. =D
    Tove

    2013-06-30 | 20:23:48
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Lela säger:

    Ha ha, underbar:) Härligt att den verkade gå hem hos beställaren dessutom!

    Svar: Ja, han blev nöjd och det gjorde mig än mer nöjd! =)
    Tove

    2013-06-30 | 20:31:56
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • My Nail Polish Online säger:

    Vad fint du fick till kedjan! Underbart :)

    Svar: Tack så mycket, jag är nöjd! =)
    Tove

    2013-06-30 | 22:19:11
    Bloggadress: http://www.mynailpolishonline.com/
  • Sandra säger:

    Härlig tolkning, kul att även han gillade den. Håller med de övriga, vilken fin kedja du lyckats med.

    Svar: Tack så mycket... =)
    Tove

    2013-06-30 | 23:30:56
    Bloggadress: http://allcolouredup.blogspot.se
  • MatildaSari säger:

    Vad läckert det blev :D

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-07-01 | 15:01:52
    Bloggadress: http://matildasari.blogg.se/

Kommentera inlägget här: