NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Studentmanikyr

Kategori:

Idag är det inte bara onsdag. Det är inte heller bara grön onsdag (som det ju är typ varje onsdag..) Det är också den dagen då min fantastiska lillasyster tar studenten! Hon har, trots lite avvägar, tagit sig genom hela gymnasiet och idag får hon fira. Idag får hon springa ut, ropa, sjunga och dansa med alla sina kompisar! Och självklart ska jag vara där och fira henne. Nästan lika självklart är det ju att det ska vara snygga naglar på ett sånt här event.
 
Just den här nailarten hade jag egentligen tänkt göra med en rosa/vit bakgrund men min sambo Esteten föreslog grönt och vitt istället. Så, så fick det bli.. Dessutom älskar han water marbles så en sån fick det också bli. Man skulle kunna ha gjort den med en gradient istället antar jag, om man av någon anledning inte vill göra marbles..
 
Lacken som använts är ett nytt vitt underlack - Star Nails. Tyvärr fick jag nog en sämre batch och hade lite problem med lacket och appliceringen. Dessutom fick jag ett riktigt måndagsexemplar när det gäller penseln. Själva marbeln är sedan gjord med ett egenfrankat grönt lack - samma som till min kiwimanikyr, fast lite påfyllt och omfrankat... - och vitt lack. Här blandade jag hejvilt mellan FOF och Star Nails. Som vanligt så kör jag med vaseline istället för tejp, men jag insåg en bit in att vattnet nog påverkas lite av vaselinet, det blev svårare och svårare att få lacket att flyta ut och göra snygga marbles. Man ska nog byta efter en hand i så fall. Det är fortfarande så mycket lättare att jag tycker att det är värt det.
 
Nailarten är sedan gjord med akrylfärger och tunn pensel. Har målat dekor på ringringrarna och tummarna på båda händerna. Vissa blev bättre än andra, men de duger i alla fall allihop..=) Idag blir det dessutom bildspam eftersom jag blev klar så sent och hade svårt med ljuset så jag har testat en hel mängd olika ljussättningar..=) (Och så klart för att jag faktiskt blev ganska nöjd med den här manikyren!) Eftersom klockan blev så mycket innan jag blev klar igår orkade jag inte heller beskära/redigera bilderna, så det får ni helt enkelt leva med idag.. So, here goes!
 
Testat med spots under köksskåpen
 
LEDlampa i badrummet
 
LEDlampa i badrummet
 
Lampor från båda hållen i vardagsrummet
 
Vad matchar man bättre med än sambons studentnalle?
 
Studentmössan kanske?
 
Closeup
 
Glödlampa
 
Lampor från båda hållen, en glödlampa och en spot
 
Som förra bilden
 
Om man vill se mer grönt idag, kanske någon mer nailart också, så rekommenderar jag en titt hos Karin på Grön Onsdag! Själv ska jag som sagt fira! Ciao!
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Superfint! Marblingen ser ut som vaniljglass med päronsåsvirvlar i. Gulliga små mössor också!

    Svar: Ja, men eller hur! Och glassnaglar är ju aldrig fel! =D De här gillade jag jättemycket, kommer att göra lite ont i hjärtat att behöva ta bort dem sen.. =D
    Tove

    2013-06-12 | 07:51:19
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com
  • Jennifer säger:

    Snyggt! Riktigt läcker marbling!!

    Svar: Tack så mycket! Marblingen är jag riktigt nöjd med!
    Tove

    2013-06-12 | 09:25:31
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Jättesnyggt! Ha en härlig dag! :-)

    Svar: Tack så mycket Ann-Sofie! Det ska jag se till att ha, och framför allt ska jag se till att syrran får ha en fantastisk dag! =D
    Tove

    2013-06-12 | 09:26:44
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Sminkan säger:

    Jättefin marble! Ha en kul kväll!

    Svar: Tack så mycket! Det var en superkväll!
    Tove

    2013-06-12 | 17:52:34
    Bloggadress: http://www.sminkan.com
  • Sussie säger:

    Fantastisk water marble som vanligt, och jag tror att din sambo Estetens råd var väldigt bra, det känns lite skolavslutning och försommar med ljusgrönt! Studentmössorna var ju bara för söta också! Jag har gett dig en Sunshine Award på min blogg förresten, bara så att du vet :)

    Svar: Tack så mycket x3! =D
    Tove

    2013-06-12 | 22:44:01
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Lela säger:

    Tjusigt värre:)

    Svar: Tackar!
    Tove

    2013-06-16 | 20:15:17
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: