NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Mavala Blue Mint

Kategori:

Dags för ytterligare ett sent kvällsinlägg.. Idag slutade jag visserligen tidigt men har spenderat resten av eftermiddagen/kvällen med att flyttstäda tillsammans med sambon. Om ett par dagar måste han vara helt utflyttad ur lägenheten han bodde i innan och då är det verkligen på riktigt - på riktigt. Visserligen har han mer eller mindre bott i min (numera vår) lägenhet sedan typ mitten av januari, men nu finns det liksom ingen "återvändo". Det finns ingenstans att ta vägen om han - eller jag - vill vara ifred. Men samtidigt, det har ju inte hänt de senaste sex månaderna så varför skulle det börja hända precis nu? Något vi båda är överens om är i alla fall att nästa gång vi flyttar så blir det en städfirma som sköter flyttstädningen.. ;)
 
Men ja.. Blå är denna måndag, liksom de brukar vara. Idag får ni helt enkelt se basen till min grodmanikyr igår. Den har dessutom varit bakgrund till en tidigare djurrelaterad nailart, med tema fåglar.
Blue Mint från Mavala är helt enkelt ett lite halvdammigt, ljusblått pastellack med ett diskret skimmer i. På bilderna ser ni tre lager och inget topplack. Det hade nog behövts lite SV för att jämna ut ytan - lacket torkar snabbt och är lite svårt att få helt jämnt. Inte det mest lättmålade lacket alltså även om kladdet i nagelbanden får skyllas helt och hållet på mig och min svårighet att fokusera. SV hade nog behövts för att få en riktigt schysst glans också - tyvärr är dock mitt lager slut och jag får för tillfället mitt lystmäte av matta manikyrer istället; Matte about you från Essie torkar nästan lika snabbt som SV.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En massa med blåa godingar hittar man enkelt hos LindaBlå Måndag. Ciao!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Fin mjuk nyans.

    Svar: Ja, jag gillar verkligen den. Lite pastellig men inte för mesig.. Något i min smak!
    Tove

    2013-06-25 | 09:17:09
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här: