NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

H&M - Beigie

Kategori:

Vet att det är rätt många som presenterat olika nudelack den senaste tiden - det verkar vara något som folk uppskattar lite mer nu under sommaren. Själv är jag sällan förtjust i nudelack, oavsett nyans och/eller årstid, men tänkte att jag ju ändå kan visa upp ett såhär när folk verkar lite sugna på det. Därför bjuder jag idag på H&M Beigie (ja, det ska tydligen stavas så, exakt vad det betyder vet jag dock inte riktigt.. ;))
 
Beigie är ett nudefärgat lack som drar lite, lite mot ljust brunrosa, med en lite varmare ton än många andra. Det är ett krämlack utan några direkta finesser, och täckte bra på två lager. Som ni ser är det också riktigt blankt och fint, på bilderna har jag inte något topplack på. Torktiden var däremot sådär, det torkade dåligt utan Seche Vite. Formulan var betydligt bättre - lackat hamnade snällt där man ville ha det och det var ganska lätt att få till schyssta kanter nere vid nagelbanden, vare sig för tjockt eller för rinnigt.
 
Flaskan är en miniflaska från H&M, med bara dryga 3 ml i. För mig kommer det nog dock att räcka länge - lacket täcker som sagt på två lager och det är inte direkt det mest använda lacket i min samling. Jag tror faktiskt att jag fick med det här i ett set som jag köpte, snarare än att jag har köpt det här för sig själv. Men ja, för att vara ett nudelack tycker jag faktiskt att det är ganska bra.. Det åkte dock av ganska snabbt här hemma och ersattes av något mer lite mer färg..
 
 
 
 
 
 
Vad säger ni? Är nudelack en hit eller inte? Vilket är ert bästa tips på ett bra nudelack som kanske kan omvända mig? Shoot!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: