NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Tema prickar

Kategori:

Söndag igen och jag har haft en fantasisk helg. I fredags introducerade jag mannen till en av världshistoriens bästa TVserier - Game of Thrones - och nu har vi sett hela säsong 1 och börjat på säsong 2. Har ni inte sett den innan kan jag verkligen rekommendera den! Säsong går snart på SVT och säsong ett går lätt att hitta på nätet..
 
Lördagskvällen spenderades med middag och lite fest med ett par kollegor (inklusive mannen) vilket var riktigt roligt. Idag, innan vi åkte hem igen, så tog vi en riktigt, riktigt härlig (men kall!) hundpromenad i kylan och snön nere i Skanör. Bara för att jag fick en bra bild så tänkte jag bjuda er på en sneak peak på mannen!
 
 
Så - till naglarna, the main reason att ni kollar in här! Jag "fuskade" lite och målade min nailart innan festen och hade inte bestämt mig för att behålla den under festen, utan funderade på att lacka om men pojkvännen tyckte helt klart att den skulle vara kvar, så så fick det bli.
 
Temat var prickar som sagt. Dels har jag gjort ganska många prickiga manikyrer på sistone och dels har jag ju lite gjort det till min grej att göra spännande tolkningar av Lelas teman så, here goes..
 
Prickar, prickar? Vad kan man göra med prickar? Vad är prickigt? Varför? Strössliga cupcakes? Det har jag ju gjort.. Snö - känns lite som om jag vill ha vår istället.. Hmm. Vattkoppor - då blir man ju prickig? Hur gör man vattkoppor? Eller röda hund kanske? Eller mässli.. HEY, VÄNTA! Röda hund. Röda hund! RÖDA HUND! Det kan man ju göra!
 
Så, sagt och gjort - röda hund var det! En röd hund alltså. Tyvärr blev den lite mer åt det rosa hållet eftersom den annars syntes lite dåligt emot det mörkgröna lacket jag hade på. Men ja, poängen kanske går fram ändå?
 
 
 
 
 
 
Tyvärr knasade Seche Vite till lacket på hunden lite när det krympte, så nu ser den lite mer missbildad ut än den gör på dessa bilderna, men den får vara kvar en dag till på jobbet i alla fall!
 
Kikar man in hos Lela får man se MÄNGDER med prickar, tror aldrig jag har sett så många vara med som idag - roligt! Häng på du också, nästa vecka om inte annat. Då är det valfritt vad man vill göra, allt med mer än ett enkelt, vanligt målat lack kvalificerar sig!
 
 
Imorgon är det Blå Måndag igen! Då ses vi väl? Ciao!

Kommentarer

  • Sleepy Elin säger:

    Åh, din hund är verkligen "hunderbar"! :)

    2013-01-20 | 23:47:41
  • Gelic' nail art säger:

    Vilken himla söt hund! <3 Kul ide också.

    2013-01-30 | 19:59:31
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Ellinor säger:

    Så jäkla underbara!!

    2013-01-30 | 20:56:18

Kommentera inlägget här: